ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصر مواضع داعش در مرز لیبی را بمباران کرد

ارتش مصر به تلافی کشتار ۲۱ مسیحی قبطی، به انبارها، اردوی آموزشی و زاغه‌ تسلیحاتی داعش در لیبی حمله کرد. شورای امنیت و کاخ سفید در محکومیت اقدام داعش بیانیه دادند.

ارتش مصر به تلافی کشته شدن ۲۱ مسیحی قبطی، به انبارهای تدارکاتی، اردوگاه‌های آموزشی و زاغه‌های تسلیحاتی دولت اسلامی (داعش سابق) در لیبی حمله کرد. شورای امنیت و کاخ سفید در محکومیت کشتار مسیحیان مصری بیانیه دادند.

مصر برای اولین مرتبه اقدام به حمله هوایی علیه مواضع داعش کرد. انبارهای تدارکاتی، قرارگاه‌ آموزشی و زاغه تسلیحاتی داعش در نزدیکی مرز مصر و لیبی بمباران شده‌اند.

حملات جنگنده‌های مصری، سحرگاه دوشنبه ۱۶ فوریه انجام شده‌ است و تعداد کشتگان و تلفات انسانی این حمله هنوز روشن نیست. در بیانیه ارتش که از رادیو دولتی مصر خوانده شد، آمده است: «مصر از خود دفاع می‌کند.»

هم‌زمان، کاخ سفید اقدام داعش در لیبی را محکوم کرد و آن را «بربر منشانه» خواند. در بیانیه کاخ سفید آمده است: «این جنایت ضرورت یافتن راه‌کاری سیاسی برای کشمکش‌های لیبی را خاطر نشان می‌سازد.»

دولت ‌آمریکا تأکید کرده که بیش از همه گروه‌های تروریستی چون داعش از بحران و چند دستگی قدرت در لیبی‌ سود می‌برند.

شورای امنیت نیز در محکومیت اقدام داعش بیانیه صادر کرد و آن را جنایتی مشمئزکننده خواند.

فیلم پنج دقیقه‌ای کشتار مسیحیان قبطی مصری، تحت عنوان «پیامی به خون نوشته برای صلیبیون» در اینترنت منتشر شده است. این اولین مرتبه است که داعش به طور مستقیم اقدام و پیام خود را متوجه مسیحیان می‌سازد. هم‌چنین اولین بار است که شاخه لیبیایی داعش اعلام وجود می‌کند.

قربانیان گروهی از کارگران مصری شاغل در لیبی بودند که اوایل ژانویه توسط نیروهای داعش ربوده شده بودند. بستگان آنها به واکنش دولت مصر نسبت به این گروگان‌گیری و بی‌توجهی به حفظ جان آنها انتقاد داشتند.

اسقف کلیسای قبطی مصر اعلام کرده که قربانیان در زمان ربوده شدن، در اتوبوس در حال بازگشت به کشورشان بودند.

شامگاه یک‌شنبه و با انتشار ویدئوی گردن زده شدن این گروگان‌ها، دولت مصر یک هفته عزای عمومی اعلام کرد و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر گفت که با هر ابزاری به مقابله با داعش خواهد رفت و این جنایت را تلافی خواهد کرد.

این اولین مرتبه است که مصر در کشور همسایه خود، لیبی، عملیات نظامی انجام می‌دهد.لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی ناآرام است و از ماه‌ها پیش صحنه رقابت‌ ده‌ها گروه شبه‌نظامی برای دستیابی به قدرت سیاسی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.