ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آشپزخانه کوچک من

آخر هفته به صرف میتلوف

برای آخر هفته سه تا از دوستانمان را دعوت کردیم تا ناهار دور هم باشیم. پیش از این برایشان میتلوف درست کرده بودم و همه دوست داشتند.

تا همین چند سال پیش تخم مرغ هم بلد نبودم درست کنم. نوروز به شنبه که می‌افتاد، گذر من هم به آشپزخانه می‌افتاد؛ آن هم فقط برای ناخنک زدن به تنقلات! اصلا غذاخور نبودم. از همه غذا‌ها ایراد می‌گرفتم و هیچ غذایی را دوست نداشتم.

این‌ها گذشت تا «بانو» آمد. همراهی با او همه چیز را عوض کرد. او ذوق آشپزی را در من کشف کرد و با خوردن غذاهای بی‌مزه‌ای که اوایل درست می‌کردم و تعریف و تمجید از آن‌ها من را به آشپزی ترغیب کرد. البته یوتیوب، بزرگ‌ترین دانشگاه آنلاین دنیا و بخش آشپزی کانال‌های تلویزیونی هم بی‌تاثیر نبودند.

همه این‌ها باعث شدند تا بزرگ‌ترین تفریح و دلمشغولی من آشپزی شود. این علاقه تا جایی پیش رفته که یکی از آرزو‌هایم داشتن یک رستوران است؛ رستورانی کوچک و ساده، با غذاهایی سالم و خوشمزه.

شاید روزی آشپزی به جای تفریح تبدیل به شغل اولم شد! هر چیزی در این دنیا امکان‌پذیر است. ولی فعلا سعی می‌کنم از تجربه‌های آشپزی‌ام فیلم بسازم و آن را با دوستانم به اشتراک بگذارم و قول می‌دهم که هر روز بهتر خواهد شد.

آخر هفته به صرف میتلوف

برای آخر هفته سه تا از دوستانمان را دعوت کردیم تا ناهار دور هم باشیم. پیش از این برایشان میتلوف درست کرده بودم و از قرار همه دوست داشتند، پس تصمیم گرفتم برای ناهار میتلوف درست کنم.

مواد اولیه را در خانه نداشتیم. صبح اول وقت برای خرید از خانه بیرون زدم. مواد اولیه‌ای که برای میتلوف احتیاج داشتم شامل موارد زیر بود:

کرفس...... ۴ شاخه بزرگ

هویج...... ۲ عدد بزرگ

پیاز...... یک پیاز بزرگ

لیمو...... یک عدد

سیر...... ۳ حبه

گشنیز...... ۱۰۰ گرم

آرد...... یک قاشق غذاخوری

گوشت چرخ‌کرده...... ۴۵۰ گرم گوشت

دبل رستد سالسا ........ ۵ قاشق غذاخوری

شیر...... نیم لیوان

تخم مرغ...... یک عدد

پودر سوخاری (Breadcrumbs)...... به مقدار کافی

آویشن...... مقداری

سس سویا...... دو قاشق چای‌خوری

شکر قهوه‌ای...... یک قاشق غذا خوری

آب گوشت...... دو لیوان

همه را تهیه کردم و آستین‌ها را برای طبخ یک میتلوف جانانه بالا زدم. شما هم یا با خواندن این متن با من همراه شوید، یا ویدئوی آخر متن را ببینید تا طرز تهیه میتلوف را یاد بگیرید.

برای تهیه میتلوف حدود دو ساعت زمان لازم دارید که به طور معمول همه آن را باید صرف تهیه غذا کنید. به این معنی که هنگام درست شدن غذا وقت آزاد زیادی نخواهید داشت، ولی در پایان غذای خوشمزه‌ای دارید.

تهیه میتلوف شامل دو بخش است. بخش اول سبزی‌جات است که باید همه را کوچک برش زده و بگذارید برای ۱۰ دقیقه در حالی که در ماهی‌تابه بسته است، سرخ شود. سپس دو سوم آن را جدا کرده و در ظرف بزرگی بریزید. تاکید می‌کنم بزرگ، به این دلیل که قرار است باقی مواد را در این ظرف با هم مخلوط کنیم.

در ابتدا دبل رستد سالسا (در قسمت بعد طرز تهیه آن را آموزش خواهم داد. فعلا اگر آماده آن در دسترس‌تان نیست، می‌توانید از سس گوجه فرنگی استفاده کنید)، شیر، سویا سس و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و هم بزنید. سپس گوشت چرخ‌کرده، فلفل سیاه، نمک، آویشن را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حال برای اینکه مخلوط‌تان سفت شود به آن پودر سوخاری اضافه کرده و خوب ورز دهید.

در انتها مخلوط را روی سینی فر رول کنید و پیش از قرار دادن درون فر، مخلوط دبل رستد سالسا و شکر قهوه‌ای را بر روی آن بمالید. حالا گوشت برای طبخ آماده است، پس آن را برای ۷۰ دقیقه در طبقه وسط فر با درجه ۱۶۰ بگذارید.

در این فاصله باید برگردیم به باقی‌مانده سبزی‌جات که در ابتدا جدا کرده بودیم. ابتدا به آن آرد اضافه کنید و بگذارید دو دقیقه سرخ شود. سپس نیمی از آب‌گوشت را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به نقطه جوش برسد. سپس باقی آب گوشت را اضافه کنید و زیر اجاق را کم کنید و به مدت نیم ساعت بگذارید در دمای ملایم بجوشد. در انتها همه را در مخلوط کن بریزید و پس از اضافه کردن گیشنیز و آب لیمو به آن مخلوط کنید. سس حاصل که سبز پررنگ است در کنار گوشت سرو می‌شود.

اگر ۷۰ دقیقه گوشت هم به سر آمده، همه چیز برای خورده شدن آماده است. نوش جان بفرمایید و پس از آن نظرات‌تان را در پای ویدئو، از من دریغ نکنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.