ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جواد لاریجانی: افراد در حصر امکان سفر هم دارند

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه می‌گوید مسئولیت رسیدگی‌های پزشکی و درمانی افراد در حصر با دستگاه‌های امنیتی است و آنها می‌توانند به نقاط مختلف کشور مسافرت کنند.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه می‌گوید مسئولیت رسیدگی‌های پزشکی و درمانی افراد در حصر با دستگاه‌های امنیتی است و آنها می‌توانند به نقاط مختلف کشور مسافرت کنند.

جواد لاریجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» به شرایط حصر موسوی، رهنورد و کروبی پرداخته است. او می‌‌گوید: «پرونده تخلفات فتنه مدارک زیادی دارد که برخی در دادگاه است و برخی از شورای عالی امنیت ملی دستور آمده است.»

لاریجانی در پاسخ به این که آیا گزارشی از وضعیت این افراد به ستاد حقوق بشر ارائه شده یا خیر؛ گفته است: «حصر هر فردی باید مبنای قانونی داشته باشد. یا قاضی حکم می‌کند یا شورای عالی امنیت ملی می‌تواند آزادی‌های فرد یا گروهی را محدود ساخته و به قوا ابلاغ کند.» او افزوده که تا کنون با موسوی و رهنورد و کروبی ملاقات نکرده است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه می‌گوید: «ما کینه شخصی با افراد نداریم. آنها که در کشور خدمات ارائه کرده‌اند نظام با آنها تسامح دارد ولی باید بار مسئولیت جرم رخداده را بپذیرند.»

لاریجانی ادعا کرده که افراد در حصر می‌توانند به نقاط مختلف کشور سفر کنند و از نظر سلامت نیز مشکلی برایشان ایجاد نشده است.

این سخنان، چهار روز پس از چهارمین سال حصر خانگی موسوی، رهنورد و کروبی ادا شده‌اند؛ حصری که بدون برگزاری دادگاه و بدون دادن حق دفاع به آنها ادامه دارد.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در آذر ۹۳ گفته بود: «دادستان به جای آنکه این افراد را در زندان نگهداری کند، حکم به نگهداری آنها در منزل‌شان داده و این افراد کنار دریا و ییلاق‌شان برقرار است.»

علی جنتی، خطیب نماز جمعه تهران و رئیس شورای نگهبان نیز در زمستان سال گذشته گفته بود: «نظام خیلی منت برسر این‌ها گذاشت که گفت زنده بمانید و در خانه خودتان باشید و بهداشت را رعایت کنید.»

موسوی، رهنورد و کروبی هر سه در دهه هشتم عمر خود هستند و در چهار سال گذشته، عمدتا برای برای رسیدگی‌های پزشکی و انتقال به بیمارستان از محل حصر بیرون آمده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    داداش علت  حصر چیست ؟ !

  • Majid

    رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه می‌گوید: «ما کینه شخصی با افراد نداریم. آنها که در کشور خدمات ارائه کرده‌اند نظام با آنها تسامح دارد ولی باید بار مسئولیت جرم رخداده را بپذیرند.» چه جرمی آق رئیس؟ و اگر جرم رخداده مگر نباید اول شخص  متهم محاکمه شده و جرمش اثبات شود آق قُوه؟ و این «ما» کیست آق ستاد؟ و بالاخره بار مسئولیت چه مسئولیتی با چند کیلو وزن  و یا با چند لیته حجم آق جواد!؟!