ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال سه تن از فعالان آذربایجانی بازداشت‌شده به زندان مرکزی خوی

امين حاجيلو، آراز خاصه‌نژاد و اسلام علی اکبرلو که هر سه اهل خوی هستند صبح روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن توسط مأموران امنيتی این شهر بازداشت شده بودند.

سه فعال مدنی آذربایجانی اهل خوی که روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن بازداشت شده بودند از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان مرکزی اين شهر منتقل شدند.

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، این سه فعال مدنی آذربايجانی امين حاجيلو، آراز خاصه‌نژاد و اسلام علی اکبرلو نام دارند و روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه به زندان مرکزی خوی منتقل شده‌اند.

در پی بازداشت این افراد خانواده‌های آن‌ها به دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات خوی مراجعه کرده بودند اما محل بازداشت و نگهداری آن‌ها اعلام نشد.

بنا به این گزارش مأموران امنيتی محل کار اسلام علی اکبرلو را مورد تفتيش قرار داده و کامپيو‌تر و وسايل شخصی‌اش را ضبط کرده‌اند.

یک منبع آگاه به هرانا گفته است احتمالاً دستگيری اين سه فعال مدنی در ارتباط با برنامه گراميداشت روز جهانی زبان مادری در خوی بوده است.

پیش از این، امين حاجيلو که شاعر است، بار‌ها به دليل سرودن شعرهایی با مضامين قوم‌گرايانه و برگزاری کلاس‌های زبان آذری از سوی نهادهای امنيتی تحت فشار قرار گرفته است.

همچنین اسلام علی اکبرلو نيز در سال‌های گذشته به دليل فعاليت‌های هويت‌طلبانه از سوی مسئولان امنيتی احضار و مورد بازداشت قرار گرفته است، وی در سال ۱۳۹۰ نیز در پی شرکت در مراسم خاکسپاری يکی از فعالان مدنی در خوی بازداشت و ۱۱ روز را در زندان گذارند.

بر اساس آخرین خبرها مسئولان امنیتی با آزادی امين حاجيلو، آراز خاصه‌نژاد و اسلام علی اکبرلو موافقت کرده‌اند و قرار است اين سه فعال مدنی پس از سپردن وثيقه از زندان آزاد شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.