ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه پیشنهاد استقرار نیروهای صلح در شرق اوکراین را رد کرد

مسکو می‌گوید پیشنهاد رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر استقرار نیروهای صلح بین‌المللی در شرق این کشور برای نظارت بر توافقنامه مینسک، این توافقنامه را به خطر می‌اندازد.

پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد داده بود که نیروهای بین‌المللی به مناطق جنگی در دنباس اعزام شوند اما اکنون روسیه می‌گوید این اقدام توافقنامه مینسک را با خطر مواجه می‌کند.

صدها نفر از سربازان اوکراینی شهر استراتژیک دبالتسفه را ترک کردند

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل روز پنج‌شنبه ۱۹ فوريه/ ۳۰ بهمن به خبرگزاری روسی ریا نووستی گفت اگر کی‌یف، به جای اجرای توافقنامه «طرح جدیدی» را پیشنهاد کند، این شائبه را ایجاد می‌کند که توافقنامه مینسک باید «نابود» شود.

به‌گفته چورکین، طرح پیشنهادی پوروشنکو این سئوال را مطرح کرده است که آیا کی‌یف اصلاً به توافقنامه مینسک پایبند خواهد بود یا نه.

پترو پوروشنکو در نشست شورای امنیت ملی اوکراین، از استقرار پلیس اتحادیه اروپا در شرق اوکراین برای نظارت بر مناطق بحرانی  سخن گفته بود.

رئیس‌جمهور اوکراین افزوده بود که طرح مأموریت بین‌المللی در مناطق جنگی را هفته گذشته در مذاکرات مینسک نیز عنوان کرده است.

سرگئی ناریشکین، رئیس دوما، پارلمان روسیه نیز واکنشی مشابه سفیر روسیه در سازمان ملل نشان داد و گفت در توافقنامه مینسک چنین چیزی در نظر گرفته نشده است.

ادوارد باسورین، سخنگوی جدایی‌طلبان در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اینترفاکس، رهبران کی‌یف را متهم ساخت که بدون طرح مذاکره می‌کنند. او گفت: «پوروشنکو قبلاً گفته بود به کمک نیازی ندارد اما حالا می‌خواهد نیروهای صلح را وارد کند.»

باسورین از استقرار نیروهای صلح بین‌المللی به این شکل حمایت کرد که این نیروها در مرز مناطقی که تحت کنترل جدایی‌طلبان و اوکراین قرار دارد مستقر شوند نه در مرز روسیه.

روز چهارشنبه جدایی‌طلبان طرفدار روسیه شهر استراتژیک دبالتسفه را تسخیر کردند و در پی آن صدها نفر از سربازان اوکراینی این شهر را ترک کردند. دبالتسفه از آن جهت یک شهر استراتژیک محسوب می‌شود که دو منطقه دونتسک و لوگانسک را که در دست شورشیان است به هم وصل می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.