ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير فرهنگ و ارشاد: تسليم خودسرها نمی‌شويم

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گويد مخالفان دولت قصد دارند با «اخبار جعلی» در خصوص موسیقی، احساسات مردم متدين را تحريک کنند.

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران می‌گويد اين وزارت‌خانه در خصوص کنسرت‌های موسيقی «تسليم گروه‌های خودسر نمی‌شود.»

علی جنتی، وزیر مستعفی وزارت ارشاد اسلامی در دولت "تدبیر و امید"

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، جنتی شامگاه جمعه اول اسفند در آيين اختتاميه جشنواره موسيقی فجر، «برخی از گروه‌های سياسی» و «گروه‌های خودسر و نو رسيده» را دو مخالف عمده دولت دانسته که با «سوءاستفاده از احساسات مذهبی مردم» و «اخبار جعلی و تحريف مسائل» قصد دارند «احساسات مردم متدين را تحريک کنند.»

جنتی می‌گويد اطلاعات مديران وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص «مذهب، هنر و موسيقی» بسيار بيشتر از اطلاعات اين مخالفان دولت است و به همين دليل دولت تسليم اين گروه‌ها نمی‌شود.

علی جنتی در حالی می‌گويد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسليم اين گروه‌ها نمی‌شود که شواهد نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته، شماری از کنسرت‌های موسيقی که مجوز داشته‌اند با دخالت تندروها لغو شده و نشانه‌ای از تسلیم‌نشدن وزارت فرهنگ و ارشاد در برابر «خودسرها» دیده نمی‌شود.

به تازگی نيز انتشار يک آلبوم به که خواننده زن و مرد آن را هم‌خوانی کرده بودند، جنجال‌آفرين شد. به گفته منابع خبری ايران، مخالفان دولت اين آلبوم را با حذف صدای خواننده مرد، به مراجع تقليد مقيم قم ارائه کرده‌اند تا آن‌ها نسبت به آنچه که «صدور مجوز برای تک‌خوانی زنان» ناميده‌اند، واکنش نشان دهند.

علی جنتی در اين باره گفته است: «اگر ما به تک‌خوانی زنان مجوزی هم بدهيم، صراحتاً آن را اعلام می‌کنيم و پای آن می‌ايستيم، چرا دروغ بگوييم؟»

وی افزوده: «برخی مراجع درباره‌ موسيقی اظهار نظر کرده‌اند و ما نيز برای نظرات ايشان، احترام قائل هستيم و دغدغه‌ها و نگرانی‌های دينی آن‌ها را نيز درک می‌کنيم و می‌دانيم نظرات‌شان براساس احساسات دينی و وظيفه‌ شرعی است. بنابراين تمام تلاش خود را برای رعايت موازين و قوانين در اين حوزه به کار می‌گيريم.»

شماری از مراجع تقليد نيز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد حمله قرار دادند که چرا به زنان مجوز خوانندگی داده است اما مقام‌های اين وزارت‌خانه اعلام کردند آنچه که به دست مراجع رسيده، يک آلبوم جعلی بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    وزیری که از خود هیچ اختیاری ندارد وزیر نیست بلکه ملیجک در بار است . گروه های خود سر توسط چه کسانی اداره میشود ، چرا گردانندگان این گروهک ها را به مردم معرفی نمیکنند ؟