ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير خارجه ايران: ‌اختلافات در مذاکرات همچنان باقی است

به گفته وزير خارجه ايران اختلاف نظر اصلی، روانی است که برخی کشورهای غربی به ويژه آمريکا و برخی جناح‌های داخلی آمريکا احساس می‌کنند که تحريم‌ها يک سرمايه برای آنان است.

وزير خارجه ايران می‌گويد تهران توافق «ناقص و مبهم» را نمی‌پذيرد و تا زمانی که درباره همه موضوعات توافق نشود، توافقی صورت نمی‌گيرد.

تعداد سانتريفيوژ‌ها و تحريم‌ها عليه ايران دو موضوع اصلی‌ مذاکرات اين دوره ژنو است

محمدجواد ظريف، وزير خارجه ايران که برای مذاکرات هسته‌ای و ديدار با جان کری، همتای آمريکايی‌اش به ژنو سفر کرده، می‌گويد که درباره برخی موضوعات همچنان اختلاف نظرهايی وجود دارد.

ظريف امروز يکشنبه سوم اسفند به واحد مرکزی خبری صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، گفت: «در بحث تحريم‌ها و ساير موضوعات که بايد به توافق رسيد، بحث های خوبی شده است، البته روی موضوعات توافقی نشده و حتی اختلاف نظرهايی همچنان وجود دارد.»

به گفته وزير خارجه ايران «اختلاف نظر اصلی، روانی است که برخی کشورهای غربی به ويژه آمريکا و برخی جناح‌های داخلی آمريکا احساس می‌کنند که تحريم‌ها يک سرمايه برای آنان است، در صورتی که تحريم‌ها جز هزينه هيچ سودی برای آنان نداشته است.»

شورای امنيت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ در چندين نوبت ايران را به دليل اصرار بر ادامه برنامه هسته‌ای مورد تحريم قرار داد. شماری از کشورها از جمله آمريکا نيز افزون بر اين تحريم‌های بين‌المللی، تحريم‌های يک جانبه‌ای را در بخش نفت و بانکداری ایران اعمال کردند.

برقراری اين تحريم‌ها باعث کاهش فروش نفت ايران و همچنين توقف مبالادت مالی بين‌المللی ايران شد. پس از انتخابات سال گذشته در ايران و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئيس‌جمهوری، مناسبات سياسی جمهوری اسلامی با جامعه جهانی دست‌خوش تغييراتی شد.

وزير خارجه ايران گفته: «ايران در برابر فشار و تحريم تسليم نمی‌شود و تنها راه رسيدن به راه‌حل، مذاکره با ايران بر اساس مبانی‌ای است که در توافق ژنو روی آن توافق شده است.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای در حالی از دو روز پيش در ژنو آغاز شده که مقامات مذاکره‌کننده ايرانی می‌گويد اين دور از گفت‌وگوها وارد جزئيات شده‌ است.

تعداد سانتريفيوژ‌ها و تحريم‌ها عليه ايران دو موضوع اصلی‌ مذاکرات اين دوره ژنو است که هیأت‌های مذاکره کننده برای دست‌يابی به توافق نهايی وارد جزئيات اين دو موضوع شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nasim

     موقعیکه بمب بخواهید، تا صد سال دیگرهم حل نمیشود.

  • arjomand

    تا نباشد چوب تر، فرمان نبارد گاو و خر. متاسفانه حکومت ایران توسط ارازل و اوباش اداره میشود و وجود یک چوب تر برای وادار کردن انها به احترام به قوانین بین الملل و حتی رعایت حقوق شهروندان خودشان ضروری هست. انتخابات نیمه دموکراتیک سال ۷۶ ، مجلس ششم و انتخابات نیمه ازاد سال ۹۲ همه نتیجه فشارهای خارجی بود وگرنه رژیم وقتی مورد تهدید نباشد با رد صلاحیتهای گسترده عملا انتخابات را تبدیل به انتصابات میکند. وجود چوب تحریمها بالای سر رژیم به نفع ملت ایران هست تا مسیر دموکراسی را با ارامش طی کنند