ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰۰پرستار ایران در مقابل مجلس تجمع کردند

پرستاران استان‌های مختلف کشور صبح روز یک شنبه سوم اسفند با تجمع مقابل مجلس نسبت به آنچه تبعیض بین پزشکان و پرستاران در اجرای طرح تحول سلامت می‌نامیدند، اعتراض کردند.

در آستانه روزی که در ایران به‌عنوان روز پرستار خوانده می‌شود، نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از پرستاران از نقاط مختلف کشور در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

این تجمع در اعتراض به افزایش اختلاف پرداختی بین پزشکان و پرستاران برگزار شد

این پرستاران از استان‌های مختلف کشور صبح یکشنبه سوم اسفند، با تجمع مقابل مجلس نسبت به آنچه تبعیض بین پزشکان و پرستاران در اجرای طرح تحول سلامت می‌نامیدند، اعتراض کردند.

خبرگزاری ایلنا گزارش داده که پرستاران حاضر در تجمع نسبت به عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و افزایش اختلاف پرداختی بین پزشکان و پرستاران پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت معترض‌ بودند.

تجمع کنندگان عنوان می‌کردند که پس از اجرای طرح تحول سلامت، حقوق پزشکان بیمارستان‌ها‌ و مراکز درمانی دولتی چندین برابر شده در حالی که این افزایش حقوق شامل حال پرستاران که به گفته‌ خودشان بعد از اجرای این طرح حجم فعالیت‌شان چندین برابر گذشته شده، نشده است.

بنا بر این گزارش، «علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری مجلس و «عزیزی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع معترضان حاضر شدند. پرستاران در گفت‌وگو با نمایندگان خواستار حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و احضار وزیر بهداشت برای پاسخگویی به آنان شدند.

روزهای پر التهاب؛ اعتراض‌های پرستاران

جامعه پرستاری ایران در یک سال گذشته روزهای پر استرسی  را سپری کرده است. نوشتن دو نامه‌ی سرگشاده به حسن‌ روحانی، رئیس‌جمهوری و طرح شکایت‌های متعدد در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و برگزاری تجمعات اعتراضی متعدد برای پیگیری مطالبات صنفی‌ از اقدامات پرستاران برای اعتراض به وضعیت‌شان بوده است. یک مورد از این شکایت‌ها هم اثبات شد و به صدور حکم تبعید شغلی برای دبیر کل خانه پرستار انجامید.

از سال ۱۳۸۷ که طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری تبدیل به قانون شده، این طرح هنوز اجرایی نشده است.

موانع اصلی عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هنوز مشخص نیست اما فعالین پرستاری معتقدند تسلط نوعی نگرش «پزشک سالارانه» عامل اصلی عدم اجرای این طرح است.

اختلاف عمیق بین دستمزد پزشکان و پرستاران نیز به نارضایتی آنها دامن می‌زند. به گفته دبیرکل خانه پرستار اگر اختلاف در پرداخت‌ها قبلا چند میلیون بود در حال حاضر به چند ده میلیون تومان می‌رسد.

از سوی دیگر، جامعه پرستاری ایران با کمبود نیرو مواجه است که گفته می‌شود بخشی از دلایل این کمبود، مربوط به مهاجرت‌های گسترده پرستاران و بخشی ناشی از کم شدن جاذبه‌های حرفه پرستاری به دلیل نبود رضایت شغلی در بین پرستاران است.

در آستانه روز پرستار در حالی که وزارت بهداشت ایران قصد دارد جشن‌ها و مراسم مختلفی برای گرامیداشت این روز برگزار کند، پرستاران به دلیل بی‌توجهی به خواسته‌هایشان امسال روز پرستار را تحریم کرده‌اند.

چندی پیش وزیر بهداشت ایران گفته بود عده‌ای می‌خواهند میان پرستاران و پزشکان تفرقه بیاندازند.

فعالان جامعه پرستاری اعلام کرده‌اند که از مسولان می‌خواهند که به جای برگزاری جشن‌های نمایشی، به اصلاح سیستم معیوبی بپردازند که باعث به وجود آمدن موج نارضایتی‌ها در بین پرستاران شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    درود فراوان برشما که از حقوق ازدست رفته خود دفاع میکنید این آقای وزیریکسونگروقشری نگرآمده است تا یک خوش خدمتی بزرگ به ه‍‍‍م قشرخودبکند بدون اینکه ذره ای به فکردیگر کارمندان وکارشناسان باشد.لذا باید  اسم وزارت بهداشت به نام وزارت بزشک تغییرکند متاسفم ازنمایندگان مجلس که این شکاف  عظیم ایجادشده  بوسیله این آقای وزیربزشک رانادیده میگیرندویادیدگان خودرا به روی آن میبندند هزاران کارمند وکارشناس دیگر نیزبایدمانند شما با این  تبعیض ضدانسانیت مبارزه کنندتابه حقوق مادی وانسانی  خودکه به وسیله این آقای  وزیرله گردیده برسند

  • valio

    ۴۰۰۰ نفر بودیم نه ۱۰۰۰ نفر