ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماينده مجلس ايران‌ وزير کشور را به «تشويش اذهان عمومی» متهم کرد

يک نماينده مجلس ايران می‌گويد سخنان وزير کشور در مورد ورود «پول کثيف» به انتخابات باعث «ايجاد شک» در انتخابات می‌شود.

عوض حيدرپور، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور را به دليل اين‌که گفته «پول‌های کثيف» در انتخابات هزينه می‌شوند، به «تشويش اذهان عمومی» متهم کرد.

رحمانی فضلی، وزير کشور ايران: گردش مالی «پول‌های کثيف ناشی از قاچاق مواد مخدر» در «انتخابات، خريد و فروش رأی» هزينه می‌شود.

حيدرپور به روزنامه اعتماد گفته که اين سخنان وزير کشور «غلط و بدون سند و مدرک» است.

وی می‌گويد: «حتی يک نفر هم در مجلس نيست که ارتباطات اين‌چنينی داشته باشد که کسی بتواند بگويد با پول توانسته انتخابات را مهندسی کند يا با پول کثيف وارد سيستم شود.»

وزير کشور ايران شامگاه شنبه دوم اسفند در يک برنامه زنده تلويزيونی شبکه دوم سيمای جمهوری اسلامی ايران گفت که گردش مالی «پول‌های کثيف ناشی از قاچاق مواد مخدر» در ايران سالانه بيش از ۱۰ هزار ميليارد تومان است که در «انتخابات، خريد و فروش رأی و تأمين مالی تروريست‌ها» هزينه می‌شود.

عوض حيدرپور در واکنش به اين سخنان می‌گويد وزير کشور اگر در اين‌باره سند و مدرکی دارد آن را به‌طور «محرمانه» به کميسيون امنيت ملی مجلس ارسال کند.

اين نمايده مجلس می‌گويد چون درستی يا نادرستی اين سخنان وزير کشور مشخص نيست، اسناد و مدارک آن بايد به‌طور محرمانه پيگيری شود.

به‌گفته حيدرپور «سخنان رحمانی فضلی به دليل اين‌که هيچ سند و مدرکی برای آن ارايه نشده، باعث شک درباره نظام انتخاباتی کشور می‌شود.»

وزير کشور ايران همچنين گفته بود پول‌های «کثيف» ناشی از قاچاق مواد مخدر، افزون بر انتخابات و تأمين مالی «تروريست‌ها»،«در عرصه‌های اقتصادی در هر بازاری که ورود می‌کند به شدت تحت تأثير قرار می‌دهد و در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی نيز خسارت‌های سنگينی وارد می‌کند.»

به‌گفته اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران در سال ۲۰۰۷ ، ۶۲ درصد مواد مخدر افغانستان چه برای مصرف و چه برای ترانزيت وارد خاک ايران می‌شد اما براساس آخرين آمارها در سال ۲۰۱۳ اين ميزان به ۲۸ درصد رسيده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    تا پول پاکیزه نفت خام و بنیادها هستند ...... ! نمیدانم ، شاید اضافه بر آن از پولهای کثیف هم بهره میبرند. چراکه نه؟ کدام کار کثیف است که در این نظام پربرکت نشده و نمیشود؟