ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم اعتصاب معلمان در نقاط مختلف ایران

شماری از معلمان در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود و مسائل صنفی و حقوقی از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کرده‌اند. حرکت اعتراضی معلمان از آخر دی ماه تشدید شده است.

شماری از معلمان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود و همچنین مسائل صنفی و حقوقی اعتصاب کرده و از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کرده‌اند.

گزارش‌های ارسالی به «زمانه» و همچنین اخبار منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی «ملی-مذهبی» حاکی از آن است که معلمان در نقاط مختلف کشور روز یکشنبه سوم اسفندماه در اقدامی هماهنگ که از طریق شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی شده بود، اعتراض گسترده‌ای را شکل دادند.

مطابق گزارش‌ها، در شهرهای کرمانشاه، فارس، خراسان، تهران،کهگیلویه و بویراحمد ،کردستان و گیلان گروه‌های مختلفی از معلمان در این اعتصاب شرکت کرده و در بسیاری از مدارس معلمان از حضور در کلاس درس خودداری کردند.

از شهرهای تهران، شهرضا، زرین شهر و کرج نیز گزارش‌هایی مبنی بر حضور گروه‌هایی از معلمان در این اعتراضات ارسال شده است. شهرهای قزوین، بوشهر و برخی شهرهای استان اصفهان نیز در این حرکت شرکت داشته‌اند.

اعتراض معلمان در نقاط مختلف ایران به وضعیت صنفی و حقوقی خود از روزهای گذشته آغاز شده بود.

از آخر دی ماه، شماری از معلمان نقاط مختلف کشور، در اعتراض به وضع معیشتی خود از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کرده‌اند. این معلمان از احتمال افزایش ۱۴ درصدی حقوق‌شان در سال ۹۴ نگرانند.

پیش‌تر و در دی ماه خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داده بود که این معلمان در شهرهای اسلامشهر، رباط کریم، شهر قدس، کرج، شهریار، شیراز، شاهرود، سقز، بانه و مریوان در روزهای سه‌شنبه ۳۰ دی و چهارشنبه اول بهمن، از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند.

روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه، صدها معلم مقابل اداره آموزش و پرورش شاهرود و روز چهارشنبه یک بهمن‌ ماه، مقابل اداره آموزش و پرورش مریوان تجمع کردند.

به گفته فعالان حقوق صنفی، معلمان از شائبه افزایش نزدیک به ۱۴ درصدی حقوق‌شان در سال ۹۴ نگرانند و به همین دلیل بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش را ناکافی می‌دانند. به گفته آنان در حالی که بودجه برخی نهادهای خاص در سال آینده بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ است، معلوم نیست دولت برای افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش چه توجیهی دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    صف طویل بیماران در مقابل اولین بیمارستان شهر «هشت بندی» رسانه‌های ایران تصاویر صف هزاران شهروند در منطقه محروم «هشت بندی» در شرق بندر عباس را مخابره کرده‌اند. اهالی این شهر ۵۰ هزار نفری از ساعات اولیه بامداد با قرار گرفتن در دو صف ویژه مردان و زنان مدتی طولانی را در انتظار دریافت خدمات درمانی گذراندند. شهر «هشت بندی» در شرق استان ساحلی و جنوب استان کرمان واقع است و اکثریت ساکنان آن را مردم بلوچ و فارس و نیز اقلیت عرب تشکیل می‌دهند و یکی از شهرهای بسیار محروم در ایران به شمار می‌رود. پاسدار دکتر سیدرضا مرتضوی هدف از برپایی این بیمارستان صحرایی را علاوه بر ارائه خدمات به مردم هشت بندی، تمرینی برای آمادنگی در مواقع بحران عنوان کرد.!! اما «پایگاه خبری هشت بندی» در پایان گزارش خود نوشته است این بیمارستان صحرایی تا «روز چهارشنبه» !پذیرای عموم مردم شرق هرمزگان و جنوب کرمان برای ارائه «خدمات رایگان پزشکی» است.!! بخش بزرگی از درآمدهای ایران را برای پیشبرد برنامه هسته‌ای و نیز حمایت مالی از متحدان خود در منطقه مانند حزب الله لبنان، حوثی‌های یمن و رژیم اسد هزینه می‌کند.

  • ایران

    امیدوارم دست کم برای یکبار هم که شده تا آخرش برن ببینن چی میشه. هر چی سکوت کردیم هیچ نتیجه ای که نگرفتیم هیچ، اوضاع هر روز بدتر شد.