ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امام جمعه اصفهان: دانشگاه‌ها تفکیک جنسیتی و با معتادان سخت‌گیری شود

يوسف طباطبايی‌نژاد، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در اصفهان اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها را اشتباه می‌داند و می‌گوید معتادان را نیز باید از برخی حقوق اجتماعی‌شان محروم کرد.

يوسف طباطبايی‌نژاد، امام جمعه اصفهان و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در این شهر می‌گوید مختلط بودن دانشگاه‌ها در آغاز انقلاب به‌دلیل نبود امکانات بود اما در حال حاضر که امکانات وجود دارد اختلال دختر و پسر در دانشگاه‌ها اشتباه است. او همچنین خواهان محرومیت معتادان از برخی حقوق‌شان در جامعه شد.

يوسف طباطبايی‌نژاد: يک زن معتاد می‌تواند حداکثر ۱۴ نفر را معتاد کند، يک مرد معتاد حداکثر شش نفر را به اعتياد می‌کشاند.

يوسف طباطبايی‌نژاد روز چهارشنبه، هفتم اسفندماه در مجمع کميسيون‌های فرهنگی - اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها از بازسازی ریشه‌ای فرهنگ و «آرمان‌های انقلاب» سخن گفت و افزود: «در حال حاضر اختلاط دختر و پسر در دانشگاه اشتباه است، زيرا ما در اوايل انقلاب دانشگاه‌ها و امکانات زيادی نداشتيم و مجبور بوديم که دخترها و پسرها را مخلوط کنيم.»

او گفت: «اما درحال حاضر دانشگاه‌های زيادی در شهرها وجود دارد و می‌توان دانشگاه‌ها را سه روز زنانه و سه روز مردانه کرد.»

تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از بدو تشکیل دولت نهم مطرح شد اما همواره با مخالفت شماری از دانشجویان و فعالان اجتماعی و حقوقی زنان همراه بود. با این حال در دولت دهم این طرح در چندین دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و حتی مهدهای کودک به اجرا گذاشته شد. در این دوره برخی رشته‌های دانشگاهی نیز سهمیه‌بندی جنسیتی شد و دانشجویان دختر از ادامه تحصیل در چنین رشته‌هایی محروم شدند.

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در اصفهان در ادامه سخنان خود به مشکل اعتیاد به مواد مخدر در جامعه ایران اشاره کرد و با اشتباه دانستن کشتن قاچاقچیان از «مبارزه فرهنگی» با موادمخدر دفاع کرد.

او در توضیح این «مبارزه فرهنگی» گفت: «من با دولت در رابطه با معضل بزرگ مواد مخدر صحبت کرده‌ام و به رئيس‌جمهور پيشنهاد دادم که در مراکز دولتی اگر شخصی از کارکنان به مواد مخدر اعتياد پيدا کرده است او را تعليق کنند و اگر بعد از دو الی سه ماه بازهم ترک نکرد او را اخراج کنند.»

طباطبايی‌نژاد افزود: «اگر ما در حوزه موادمخدر به مصرف‌کنندگان سخت بگيريم خودشان مواد را ترک می‌کنند، اگر دولت زمينی در اختيار ما بگذارد من خيران را جمع می‌کنم تا در اين مکان کارخانه‌ای احداث کنند و معتادان را برای کار کردن و ترک اعتياد بکار گيرد و حقوق اداره کار را به خانواده‌هايشان بپردازند و زمانی که بهبود پيدا کردند به جامعه بازگردند.»

امام جمعه اصفهان در توضیح پیشنهاد خود مثالی زد و گفت: «کسی سربازی نرفته باشد به او گواهينامه، همسر، شغل نمی‌دهند و نمی‌تواند به خارج از کشور برود، به همين علت ديگر ما با معضل سربازی نرفتن رو‌به‌رو نيستيم؛ بايد همين کار را در مورد اعتياد هم انجام دهيم و بايد طرحی داشته باشيم که به معتادان سخت‌گيری شود.»

در بهمن‌ماه سال جاری نیز پرویز افشار، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر، گفته بود مجازات اعدام برای مجرمان مواد مخدر «باید محدود و از مجازات‌های جایگزین برای آن‌ها استفاده شود.»

وی «مجازات‌های سختگیرانه‌ای» را مانند حبس‌های طولانی‌مدت که منجر به «ایجاد خدمات اجتماعی» شود، به‌عنوان جایگزین مجازات اعدام مجرمان قاچاق مواد مخدر پیشنهاد داد.

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در اصفهان زنان را بیشتر از مردان عامل رواج اعتیاد دانست و گفت: «يک زن معتاد می‌تواند حداکثر ۱۴ نفر را معتاد کند و يک مرد که دچار اعتياد شده است تنها می‌تواند حداکثر شش نفر را به اعتياد بکشاند.»

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، شهریورماه سال جاری نرخ رشد اعتیاد در زنان را بیشتر از مردان و حتی دو برابر آنان اعلام کرد.

او گفت ۱۰ درصد معتادان ایران را زنان تشکیل می‌دهند. این رقم در سال ۸۵، پنج درصد بود و طی هفت سال، به بیش از دو برابر رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    باز هم یک فسیل مذهبی دیگر افاضاتی چرت فرمودند که در قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشود . البته مبارزه فرهنگی با مشکل اعتیاد خوب است ولی تا زمانی که به فرد معتاد به عنوان مجرم نگریسته شود و چوب مجازات بر سر معتادان باشد هیچ علاجی را چاره نیست . اعتیاد یک نوع بیماریست ، باید مسئله اعتیاد ریشه یابی گردیده و مشکل را ریشه ای حل و فصل نمود نه به ضرب و زور و کارهای نسنجیده و سلیقه ای . این فسیل مذهبی همانی بود که با حرفهای چرت خود مسئله اسید پاشی را در اصفهان بوجود آورد و حتی حاضر نشد یک عذر خواهی کوچک از مردم بنماید . فقط حرفهای بی مسئولیت میزنند و هرگز حاضر نیستند عوارض سخنان نسنجیده خود را بر دوش گیرند و این مردم مظلوم ایران هستند که باید تاوان عوارض مزخرفات آنان را پس دهند .

  • hamid

    جناب زورپرست و مروج زورپرستی! اگر جوان حقوق داشت، آینده داشت، که معتاد نمی‌شد که تو زورگو بخواهی از "حقوقش؟!" کم کنی! پرستش زور و شما مروجان آن است که اعتیاد و بدبختی را در جامعه عمومی‌ کرده! باشد با شناخت حقوق خویش به عنوان انسان آزاد و شهروند، ایران را از زورپرستی و شما مروجان آن آزاد سازیم! شاد باشید. حمید

  • مومن

    باز یک آخوند بیسواد حرف زد و چه مزخرفاتی که سر هم نمی بافند: «یک زن معتاد می‌تواند حداکثر ۱۴ نفر را معتاد کند و یک مرد که دچار اعتیاد شده است تنها می‌تواند حداکثر شش نفر را به اعتیاد بکشاند.» " می‌توان دانشگاه‌ها را سه روز زنانه و سه روز مردانه کرد.» مشکل این دایناسورها یکی دو تا نیست. اینها با حقوق زن و خود زن مشکل دارند. بخاطر همین است که تمام حرفشان و عقلشان و همّ و غمشان در حول و حوش بیضه اسلام است. و در مورد معتادان آنقدر شعور ندارد که بفهمد وجود اینهمه معتاد در ایران نتیجه سیاستهای خانمنان سوز خود حضرات میباشد. ایشان پیشنهاد میفرمایند که: اگر شخصی به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد او را تعلیق کنند و اگر بعد از دو الی سه ماه بازهم ترک نکرد او را اخراج کنند.» آقای متخصص! خود اعتیاد معلول بیکاری و نا امیدی مردم از فردائی روشن است. اعتیاد معلول وضع نابسامان اقتصادی و اجتماعی جامعه است. اعتیاد معلول سرکوبها ، فشارها و خفقانی که در جامعه بوجود آورده اید . جمهوری اسلامی و سیاستهای ضد انسانی و عدم تخصص مسئولین آن در تمام زمینه های اجتماعی و فرهنگی وطرز تفکر هائی از این قبیل است که باعث اینهمه فقر و فساد و اعتیاد و خرابی در این کشور شده است. شما نشاط و سر زندگی جامعه و شادی و تحرک و ابتکار و استقلال فکری مردم را از آنها گرفته اید و گورستانی درست کرده اید که در آن موسیقی حرام است، شنیدن صدای یک زن حرام است. تماشای یک بازی والیبال برای نیمی از جمعیت کشور حرام است و صدها عارضه و خرابی دیگر که شما اهل عمائم بانی و باعث آن هستید.