ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میانگین سن طلاق در ایران زیر ۲۵ سال است

رئيس انجمن مددکاری اجتماعی ايران می‌گويد يکی از مهم‌ترين دلايل طلاق در ايران «عدم رضايت جنسی» است اما به علت «ملاحظات اجتماعی متعدد» اين موضوع مطرح نمی‌شود.

حسن موسوی چلک، رئيس انجمن مددکاری اجتماعی ايران می‌گويد که بر پايه آمار سازمان ثبت احوال در ۹ ماهه اول امسال، ۱۲ درصد زنانی که از همسران‌شان جدا شده‌اند، کم تر از ۲۰ سال داشتند.

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری شهريور امسال خبر داد که ۱۴ ميليون پرونده طلاق در دادگاه‌های ايران در جريان است

موسوی چلک به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا گفت: «اگر جمعيت زير ۲۵ سال را در محاسبه آمار طلاق در نظر بگيريم اکثر مطلقه‌ها و هم چنين بخش اصلی طلاق‌ها در کمتر از ۲۵ سالگی اتفاق می‌افتد.»

بر پايه آمارها سالانه بين ۳۵ تا ۴۵ هزار ازدواج در ايران بين دختران و پسرانی انجام می‌شود که کمتر از ۱۵ سال سن دارند.

به گفته او در سال ۱۳۹۲ به طور ميانگين در مقابل هر پنج ازدواج، يک طلاق در ايران رخ داده اما در برخی استان‌ها مانند تهران اين نسبت کمتر از سه ازدواج و يک طلاق است.

همچنین رئيس انجمن مددکاری اجتماعی ايران می‌گويد يکی از مهم‌ترين دلايل طلاق در ايران «عدم رضايت جنسی» است اما زوجين به علت «ملاحظات اجتماعی متعدد» اين موضوع را در دادخواست‌های طلاق خود مطرح نمی‌کنند.

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری شهريور امسال خبر داد که ۱۴ ميليون پرونده طلاق در دادگاه‌های ايران در جريان است.

فشار اجتماعی بر زنانی که طلاق می‌گیرند

رئيس انجمن مددکاری اجتماعی ايران همچنين می‌گويد که جامعه ايرانی نسبت به يک زن مطلقه «ديد خيلی خوبی ندارد.»

به گفته موسوی اگر در ايران، زنی که دارای شوهر است با دوستانش به مسافرت برود، «هيچ مشکلی ندارد» اما اگر همين زن بعد از طلاق اين عمل را تکرار کند، «برچسب‌های اجتماعی متعددی به وی زده شده» و با «تحقيرات متعدد اجتماعی» روبرو خواهد شد که اين عوامل بستر «ايجاد آسيب‌های اجتماعی متعدد» را برای آنان فراهم می‌کند.

افزايش طلاق، کاهش ازدواج، کاهش بچه‌دار شدن و در نهايت روند رشد منفی جمعيت در ايران باعث بروز «نگرانی‌هايی بين مقامات» اين کشور شده است.

آمار سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که ميزان ثبت ازدواج در ايران نسبت به سال پيش از آن روندی کاهشی و آمار طلاق روندی رو به افزايش داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    اینها همه از برکات اسلام عزیز و از وجود این نظام مقدس و از بصیرت رهبر مسلمین جهان است. بقول ایشان ما رکورد زدیم ! اینها را از سلسله جلیله روحانیت شیعه ، مراجع عظام، حوزه های علمیه و از همه بالاتر از مجاهدت و سیاست ها و بصیرت مقام معظم رهبری داریم. اینها تازه جزئی از مقام انسانیت و پیشرفت کشور اسلام است که بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) مژده آن را داده بودند. امت حزب اله حاضر در صحنه همچنان در صحنه باشند و مردم را سرکوب کنند تا اثرات و برکات بیشتر این نظام مقدس آشکار شود. اسلام و این نظام مقدس ابرقدرتها را به خاک سیاه نشانده است و ایران را به این عظمت و ملت اسلام را تا این اندازه عزیز و سرافراز کرده است.