ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سعید شنبه‌زاده و بیان جهانی موسیقی جنوب

کنسرت نوروزی سعید شنبه‌زاده در هلند

کلاله پارسا - سعید شنبه‌زاده به مناسبت نوروز در دو شهر هلند روی صحنه می‌رود. او تلاش می‌کند زبان و بیانی جهانی برای موسیقی جنوب ایران بیابد.

در سال‌های گذشته بسیاری از هنرمندان ایرانی سعی در جهانی کردن موسیقی محلی ایرانی داشته‌اند زیرا معتقدند که این نوع موسیقی توانایی جهانی شدن را دارد.

سعید شنبه‌زاده

سعید شنبه‌زاده یکی از نخستین هنرمندان ایرانی‌ست که از سال‌ها پیش تاکنون کوشش می‌کند موسیقی جنوب ایران را جهانی کند.

سعید شنبه‌زاده در ۲۴ آذر سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای اهل هنر و فرهنگ در بوشهر به دنیا آمد. از هفت سالگی تحت تأثیر افراد مختلف در خانواده فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او ابتدا از طریق پدر و برادرش با موسیقی آشنا شد و سپس زیر نظر اساتید موسیقی آموزش خود را ادامه داد و نهایتاً هم به کنسرواتوار موسیقی پیوست و موسیقی را به طور علمی دنبال کرد.

او رقص را از خواهر خود که‌ آموزش علمی رقص‌های محلی و کلاسیک را دنبال کرده بود و به عنوان رقصنده حرفه‌ای در رادیو تلویزیون ملی ایران کار می‌کرد، فراگرفت. کار اجرای موسیقی را در سال ۱۹۹۰ در جشنواره فجر آغاز کرد که با این اجرا جایزه اول این جشنواره را از آن خود ‌کرد. ‌اجرای موسیقی ‌با ارکستر سمفونی تهران را در سال ۱۹۹۱ شروع کرد و پس از آن نیز اجراهای متعددی در مناطق مختلف ایران داشت که با استقبال بینندگان روبرو شد.

سعید شنبه‌زاده به‌ مناسبت نوروز، شنبه ۲۱ مارس در لاهه و یکشنبه ۲۲ مارس در آمستلون، در شمال هلند روی صحنه قطعات تلفیقی موسیقی جنوب و جاز را اجرا می‌کند. او امروز مهمان ویژه رادیو زمانه است. با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    با تشکر فراوان از جناب شنبه زاده عزیز و جنوبی خون گرم . ما هنوز مبارزات مدنی شما و بازتاب مثبت آن را در برابر سفارتهای ایران در اروپا را از یاد نبرده ایم و به شما دست مریزاد میگوئیم و تشکر میکنیم . امیدوارم روزی فرا رسد که بتوانید در وطنمان کنسرت برگزار کنید . موفق و پیروز باشید .

  • علی

    جنوب ایران بخشی از جهان است و موسیقی آن هم جهانی است و همه دنیا باید آنرا بشنوند.شنبه زاده به جرئت یکی از اصلی ترین هنرمند ایران است ،و صحبت کردن او به لهجه جنوبی گویای این واقع است.هنرمندی که اهل سازش با هیچ خدائی را ندارد.

  • بی نام

    کو مصاحبه اش نزاشتین که بقیه اش رو ننوشتین یادتون رفته