ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير اقتصاد:‌ خروج چمدان‌های ارز از ايران قانونی بود

وزير اقتصاد ایران می‌گويد خروج چمدان‌های ارز با «اطلاع مقامات مسئول» بوده است. پیش‌تر یک نماینده مجلس گفته بود که نماینده دادستان چمدانی ارز در فرودگاه توقیف کرده.

علی طيب‌نيا، وزير امور اقتصادی و دارايی ايران در خصوص جنجال بر سر خروج چمدان‌های ارز از اين کشور گفته که خروج اين محموله ارز «يک اقدام قانونی بوده است.»

طیب‌نیا، وزیر اقتصاد ایران گفته تلاش‌هایی هم‌چون جابه‌جایی چمدانی ارز باید مورد تقدیر قرار گیرد

به گزارش واحد مرکزی خبر صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، طيب‌نيا گفت: «منابع و مصارف ارزی جزء وظايف بانک مرکزی است و کشور نيازهای مختلف و نياز به واردات و پرداخت‌های ارزی متعددی دارد.»

وزير اقتصاد با اشاره به تحريم ایران ادامه داد که بانک مرکزی از همه امکانات و ابزارها برای مديريت کارآمد منابع و مصارف کشور استفاده می‌کند و اين را بر اساس وظايف ذاتی خود انجام می‌دهد.

اشاره وزير اقتصاد به تحريم‌های بانکی است که به ايران اجازه مبادلات بين‌المللی بانکی را نمی‌دهد.

ايران از چند سال پيش به دليل اصرار به ادامه‌دادن برنامه اتمی‌اش از سوی شورای امنيت سازمان ملل تحريم شده است. شماری از کشورها نيز تحريم‌های يک‌جانبه‌ای را عليه ايران اعمال کرده‌اند. تحريم‌ها در بخش بانکی ايران باعث شده که اين کشور برای تبادلات مالی بانکی با کشورهای ديگر دچار مشکل شود.

به گفته وزير اقتصاد، خروج چمدان‌های ارز از کشور «با اطلاع مقامات مسئول بوده و هيچ اقدام غير قانونی انجام نگرفته است.»

الياس نادران، نماينده تهران، دوشنبه چهارم اسفند در جلسه علنی مجلس اعلام کرده بود به دليل اين‌که ايران همچنان تحريم دلاری است، ارزهای آزادشده از توافقنامه ژنو به کشور امارات متحده عربی تحويل داده شده‌اند و برای ايران هزينه واسطه در بر داشته‌اند. او همچنين گفته بود دولت به اين دليل تصميم گرفت ارزها را دوباره به يک کشور ثالث منتقل کند و اين کار را با چمدان انجام داد.

به گفته نادران، به اين ترتيب دولت به پول‌شويی روی آورده و به صورت فيزيکی اين ارزها را «از طريق برخی افراد خاص» از کشور خارج کرده است اما يکی از اين محموله‌ها در فرودگاه يافت شده و با دستور دادستان تهران توقيف و ضبط شده است.

وزير امور اقتصادی و دارايی در واکنش به اين اتهامات گفته: «تلاش هايی که برای مديريت اقتصادی کشور انجام می شود به ويژه اگر در حوزه هايی باشد که بر حسب وظايف ذاتی و متناسب با شرايط امروز کشور در حال انجام است بايد مورد تقدير قرار گيرد و طبيعتا انتظار برخورد متفاوتی را بايد داشت.»

ولی الله سيف، رئيس بانک مرکزی ايران نيز هفته گذشته در پاسخ به اتهام‌های وارد شده از سوی الياس نادران تاکيد کرد که بانک مرکزی وظايف خود را در خصوص کنترل بازار ارز انجام می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    همه چیز در جمهوری ننگین اسلامی قانونیست و هیچ چیز غیر قانونی جز خود اسلام وجود ندارد . همین چند روز پیش بود که بیست در صد به قیمت برق اضافه کردند و بعد هم که یک نفر در مجلس اعتراض کرد که این کار غیر قانونیست و باید از سال آینده افزایش میدادید ، معاون رئیسک جمهور آمد و گفت دولت میتواند به ( مصلحت مردم ) قیمتها را افزایش دهد و کار دولت قانونی بوده است . در چنین رژیم مفسد و پوسیده ای هر کار غیر قانونی میشود قانونی و هر عمل ضد مردمی میشود به مصلحت مردم . ولی امر دزدان جهان خامنه ای و باند برادران قاچاقچی سپاه هم به گردنه زنی و دزدیهای چند صد میلیاردی مشغولند ، درست مانند صدر اسلام و با تبعیت از محمد و علی که کاروانها را لخت میکردند و زن و بچه مردم را به اسم آیات من در آوردی به کنیزی و غلامی میبردند . اعتیاد و فساد اخلاقی بیداد میکند و البته سیاست کثیف ملاها این است که جامعه اینچنین باشد و فقط خودشان و علمای از کافر بد ترشان در حاشیه امن قرار داشته باشند . امید است ملت ایران به زودی از جهل و خرافات نجات یافته و یک بار و برای همیشه خود را از شر این شیاطین مذهبی و در اصل از دین و مذهب خلاصی یابند .

  • hasani

    عجب ! ارزها را «از طریق برخی افراد خاص» خارج میشود .... افراد خاص مثل بابک زنجانی ؟!

  • hamid

    ببخشید باز پا برهنه وارد میشوم! چمدانها قانونی بود!!؟ کامیونها هم قانونی بود؟ بار اول کامیون شمش طلا بود که یک افسر وطن دوست آنرا افشا کرد و در مرز جنوبی مانع عبور آن شد و یک جواهر فروش وطن دوست طلا بودن آنرا تایید کرد! بعد از مدتی نظام اعلام داشت که طلا نبود مس‌ بود!! حالا چرا باید مس‌ مخفیانه از مرز خارج بشود!! آن افسر و جواهر فروش وطن پرست ناپدید شدند! و از کامیون "مس‌" دیگر خبری نشد! البته طلاها مال مسئولان نظام بود! بعد دولت ترکیه از ۱۸ ملیارد طلا در یک کامیون صحبت کرد و سعی‌ کرد آن را که متعلق به سران سپاه بود ملاخور کند! در پی‌ پس گرفتن آن پولها و افشگریهایی در پی‌ آن بود که از خروج این پولها توسط حاکمیت، دنیا مطلع شد! صاحب خانه کجا است که ایران را دارند میسوزانند! شاد باشید. حمید

  • بهزاد

    اقتصاد چمدانی ، دادو ستد پایاپای در قرن 21 ایران به جای استفاده از سیستم online-banking در معاملات اقتصادی از طریق suitcase-Banking تجارت خارجی خود را انجام می دهد و با روسیه نیز داد و ستد پایاپای دارد. یونانیان در 2500 سال پیش با وارد کردن پول به بازار معاملات پایاپای را حذف کردند