ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر بحث‌برانگیز نتانیاهو به آمریکا آغاز شد

نخست‌وزیر اسرائیل به دعوت کنگره‌ آمریکا که اکثریت آن با جمهوری‌خواهان است، به واشنگتن سفر کرده. او با باراک اوباما یا دیگر اعضای دولت آمریکا دیداری نخواهد داشت.

پس از هفته‌ها بحث بر سر سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به آمریکا، او سرانجام به‌ دعوت کنگره آمریکا روز دوشنبه دوم مارس به واشنگتن سفر کرد اما در این سفر برنامه‌ای برای دیدار با باراک اوباما یا اعضای دولت آمریکا در نظر گرفته نشده است.

تظاهرات اعتراضی مخالفان سفر نتانیاهو در آمریکا

نخست‌وزیر اسرائیل قرار است روز سه‌شنبه در کنگره سخنانی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران ایراد کند و موضع سختی در قبال آن بگیرد.

باراک اوباما به‌دلیل این‌که درباره این سخنرانی با او صحبتی نشده و همچنین این سفر دو هفته قبل از انتخابات اسرائیل برگزار می‌شود با نتانیاهو دیدار نخواهد کرد.

صبح روز دوشنبه به‌وقت محلی قرار است نتانیاهو در «آیپاک»، سازمان مدافع اسرائیل در آمریکا سخنرانی کند.

«مأموریت تاریخی»

بنیامین نتانیاهو روز یک‌شنبه، پیش از سفر خود به واشنگتن بار دیگر نسبت به «یک معامله بد» با تهران هشدار داد. او این سفر را «مأموریتی سرنوشت‌ساز و تاریخی» عنوان کرد.

ایران و کشورهای غربی این هفته به مذاکرات هسته‌ای خود در شهر مونترو سوئیس ادامه خواهند داد. وزیران خارجه ایران و آمریکا در این دور نیز با هم گفت‌وگو خواهند کرد. ۲۴ نوامبر ایران و گروه ۱+۵ توافق کردند که مذاکرات را تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۵ ادامه دهند. قرار است توافق کلی تا پایان ماه مارس به دست آید و سپس به جزئیات پرداخته شود.

به این طریق غرب می‌خواهد مطمئن شود که ایران قصد ندارد بمب اتم تولید کند. نتانیاهو اما نگران آن است که این توافق به اندازه کافی بر سر راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای کافی نباشد.

نخست‌وزیر اسرائیل می‌خواهد در سخنرانی روز سه‌شنبه خود از فرصت استفاده کرده و کنگره آمریکا را به فشار بیشتر بر ایران و تشدید تحریم‌ها علیه این کشور ترغیب کند. موضوعی که دولت آمریکا با آن مخالف است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه «ای‌بی‌سی» بار دیگر بر موضع دولت آمریکا مبنی بر پیشبرد دیپلماسی و ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران تأکید کرد و گفت: «ما به‌طور قطع توافق بد نخواهیم کرد.»

کری همچنین گفت همکاری امنیتی آمریکا و اسرائیل هیچ‌گاه چنین نزدیک نبوده است. ایالات متحده تنها در دو سال اخیر در ۷۵ نشست امنیتی مختلف برای حفاظت از امنیت اسرائیل شرکت کرده است.

دعوت از نخست‌وزیر اسرائیل توسط جان بينر، سخنگوی جمهوری‌خواه مجلس نمايندگان آمريکا در ماه ژانويه صورت گرفت و کاخ سفید از آن اطلاعی نداشت. به همین دلیل این سفر تنش‌های تازه‌ای را میان دولت‌های آمریکا و اسرائیل ایجاد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    من استفاده از عکس سازمان بدنام، چپ افراطی و کمونیستی Code Pink طرفدار کاسترو ورژیم ایران را نشانه یهودی ستیزی و تبلیغ کمونیسم این نوشته میدانم که بسیار زشت است.