ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۸ نفر در جریان یک تظاهرات در هنگ‌کنگ بازداشت شدند

تظاهرات در هنگ‌کنگ علیه قانونی انجام شده است که بر اساس آن تاجران چین می‌توانند چندین بار وارد هنگ‌کنگ شده و با خرید اجناسی، آن‌ها را با قیمتی گران‌تر در چین بفروشند.

اعتراض‌ها در هنگ‌کنگ این بار علیه قانون تجارت از این کشور به چین صورت گرفت و به درگیری با پلیس انجامید. در این اعتراض‌ها ۳۸ نفر توسط پلیس بازداشت شدند.

این تظاهرات در پی سلسله اعتراضاتی علیه ورود بازدیدکنندگان چینی به خاک هنگ‌کنگ صورت گرفت.

به‌گزارش رویترز، تظاهر‌کنندگان ۴۰۰ نفر بودند که روز دوشنبه ۲ مارس / ۱۱ اسفند، در منطقه یوئن لونگ، واقع در مرز چین، علیه «مجوز ورود چند بار» به خاک هنگ‌کنگ اعتراض کردند.

بر پایه این قانون تاجران چینی می‌توانند چند بار وارد هنگ‌کنگ شده و پس از خرید اجناس مورد نظر خود آن‌ها را به قیمت‌ گران‌تر در چین و به‌ویژه در شهر شنژن بفروشند.

شنژن در استان گوانگ‌دونگ در جنوب شرقی چین و در نزدیکی هنگ‌کنگ قرار دارد و از اهمیت بازرگانی زیادی برخوردار است. این شهر یکی از مناطق آزاد تجاری در چین است.

تجارت به این شکل به‌عنوان عامل بالا رفتن قیمت‌ها و زیان‌های مالی در هنگ‌کنگ، به‌ویژه در منطقه یوئن لونگ شده است.

کینگ لی، یکی از تظاهرکنندگان گفته است: «به دلیل وجود کوه کالاهای آن‌ها در خیابان‌ها، ما نمی‌توانیم حرکت کنیم. دیگر نمی‌توانیم این را در سکوت تحمل کنیم.»

تظاهرکنندگان شعار «سرنگونی حزب کمونیست چین» را سر ‌دادند و خیابان‌ها را با ایجاد موانع به وسیله سطل‌های آشغال مسدود کردند. پلیس برای پراکنده کردن آن‌ها از گاز فلفل استفاده کرد.

سخنگوی پلیس هنگ‌کنگ اعلام کرد ۳۸ نفری که بازداشت شده‌اند، ۱۳ تا ۷۴ ساله هستند.

این تظاهرات در پی سلسله اعتراضاتی علیه ورود بازدیدکنندگان چینی به خاک هنگ‌کنگ صورت گرفته است.

هنگ‌کنگ در سال گذشته به‌مدت دو ماه شاهد تظاهرات طرفداران دمکراسی برای انتخاب آزاد نمایندگان خود در آینده بود.

هنگ‌کنگ از سال ۱۹۹۷ دیگر تحت حمایت بریتانیا نیست و اداره امور آن طبق فرمول «یک کشور، دو نظام» انجام می‌شود. این فرمول امکان خودگردانی و دموکراسی محدود را به دولت محلی می‌دهد اما تصمیمات کلان بر عهده چین است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.