ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تاکید مجدد اژه‌ای بر ممنوعیت انتشار عکس و خبر از محمد خاتمی

سخنگوی قوه قضاییه گفته است سایت‌هایی که تعهد دادند که دیگر خبر و تصویر خاتمی را کار نکنند رفع توقیف شده‌اند. سایت جماران پیشتر برای ساعاتی توقیف و سپس رفع توقیف شده بود.

سخنگوی قوه قضاییه ایران بار دیگر تاکید کرد دستوری که دادستان تهران در مورد ممنوعیت انتشار خبر و تصویر از محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین ایران، صادر کرده همچنان به قوت خود باقی است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه ۱۱ اسفند در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد ممنوعیت انتشار اخبار و تصاویر مربوط به خاتمی گفت دستوری که مقام قضایی صادر می‌کند به قوت خود باقی است مگر این که تغییر کند یا آن دستور لغو شود.

او با اشاره به این که برخی سایت‌ها و رسانه‌ها بدون توجه به این دستور همچنان تصویر یا اخبار مربوط به رییس جمهور دوران معروف به «اصلاحات» را منتشر کرده‌اند گفت اگر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به مواردی که به آن‌ها تذکر داده می‌شود توجه نکنند با آن‌ها حتما برخورد می‌شود، اما ممکن است گاهی اوقات برداشت‌های متفاوتی وجود داشته باشد.

به گفته محسنی اژه‌ای، دادستانی با برخی رسانه‌های دیجیتال و خبرگزاری‌ها که اخبار و تصاویر محمد خاتمی را منتشر کردند بارها برخورد کرد و در برخی موارد نیز تعدادی از آن‌ها را توقیف کرد. با این حال آن‌‌ها توضیح و  تعهد دادند که دیگر مرتکب این اعمال نشوند و گفتند برداشت ما از این دستور متفاوت بوده است.

اژه‌ای گفت سایت‌هایی که تعهد دادند رفع توقیف شدند.

سخنگوی قوه قضاییه پیش‌تر با اعلام ممنوع بودن انتشار اخبار و تصاویر خاتمی گفته بود «اگر کسانی که از نظر شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه به‌عنوان سران فتنه محسوب شدند، دستگاه قضایی و دادستانی می‌تواند به‌عنوان یک اقدام دستوراتی در این رابطه صادر کند.»

پس از آن‌ دو سایت جماران و بهارنیوز به دلیل انتشار اخباری در مورد خاتمی فیلتر شدند. سایت جماران اما پس از ساعاتی رفع فیلتر شد.

مشخص نیست آیا سایت جماران به گفته محسنی اژه‌ای جزو آن دسته سایت‌هایی است که با دادن تعهد به قوه قضاییه ایران مبنی بر عدم درج خبر و تصویر محمد خاتمی رفع توقیف شده است یا خیر؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.