ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار کری و ظریف در مونترو، تلاش‌ نتانیاهو در واشنگتن

ایرج ادیب‌زاده- گفت‌و‌گوهای تازه وزیران خارجه ایران و امریکا در مونتروی سوئیس برای رسیدن به توافق اتمی، با سخنرانی نتانیاهو در واشنگتن در مخالفت با توافق اتمی همزمان شده است.

گفت‌و‌گوهای تازه  جان کری و محمد جواد ظریف در مونترو - سوئیس - برای رسیدن به توافق اتمی، با سخنرانی نتانیاهو در واشنگتن در مخالفت با توافق اتمی همزمان شده است.

تنش بین این دو دیدگاه بیش از یک دهه  ادامه دارد، اما به یک دلیل ساده این روزها به اوج خود رسیده است. دلیل آن هم ظاهرا نزدیک شدن به یک توافق تاریخی در مورد پرونده اتمی جمهوری اسلامی است.

روزهای سرنوشت ساز فرا رسیده‌اند به ویژه آن که هردوطرف گفته‌اند مذاکرات تمدید نخواهد شد. محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت جمهوری اسلامی گفت :«مقیدیم تا یازده فروردین مذاکرات اتمی را به فرجام برسانیم .» جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز دو روز پیش از سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، از دستیابی به توافق با جمهوری اسلامی برای حل مناقشه هسته‌ای دفاع کرد.

نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل درراه رفتن به واشنگتن گفت: «احساس می‌کنم  فرستاده  تمامی ملت یهود هستم» تا «ماموریت تاریخی » در ارتباط با پرونده اتمی ایران به انجام برسد و به هر ترتیب مانع توافق جمهوری اسلامی و گروه شش شود. او گفت: «نمی‌توان به جمهوری اسلامی اعتماد کرد، این توافق که هنوز کامل نشده تهدیدی خواهد بود علیه موجودیت اسرائیل و جهان.»

رادیو زمانه در گفت‌و‌گو با دو کارشناس پرونده اتمی جمهوری اسلامی، رضا تقی‌زاده در گلاسکو و مهران مصطفوی در پاریس این پرسش‌ها را مطرح می‌کند:

* - آیا رسیدن به توافق پایانی در مورد پرونده بحث برانگیز اتمی جمهوری اسلامی نزدیک است؟

* - در این صورت چارچوب کلی توافق جامع چگونه خواهد بود؟

* - تلاش‌های مخالفان به ویژه نتانیاهو چقدر در روند روزهای پایانی مذاکرات تاثیر گذارند و در صورت شکست این گفت‌وگو ها چه خواهد شد؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    بر اساس گزارشهای منتشر شده پیکر شش زندانی اهل‌سنت را که صبح چهارشنبه در گوهردشت بدار آویختند به خانواده‌هایشان تحویل ندادند و خود آنها را در گورستان بی‌بی‌سکینه کرج دفن کردند. از صبح چهارشنبه به این خانواده‌های داغدار گفته بودند به بی‌بی‌سکینه کرج مراجعه کنند تا پیکر فرزندانشان را تحویل بگیرند اما در محل ضمن حمله وحشیانه به آنها و ضرب و شتم مادران و همسران اعدام شدگان، خود پیکر شهدا را دفن کردند. شاهدان گفتند: مأموران اطلاعات حتی اجازه ندادند که خانواده‌ها مراسم مذهبی غسل و تدفین جگرگوشه‌هایشان طبق آداب دینی و عقیدتی خود را به جا بیاورند.