ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج دانش‌آموز بر اثر انفجار مين در شهر مرزی مهران زخمی شدند

این دانش‌آموزان پس از پایان ساعات درسی مدرسه در منطقه‌ای بازی می‌کردند که گفته می‌شد از مین پاکسازی شده است.

پنج دانش‌آموز از ‌منطقه «کنجانچم» شهرستان مرزی مهران واقع در استان ایلام هنگامی که پس از مدرسه در حال بازی بودند بر اثر انفجار مین زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته مسئولان جمهوری اسلامی هنوز ۷۰ هزار هکتار از اراضی‌ ایران آلوده به مین است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی بيراوند، مديرکل آموزش و پرورش استان ايلام اعلام کرد که این حادثه حوالی ساعت ۱۷ روز يکشنبه ‌۱۱ اسفندماه رخ داده است.

مين منفجر شده از مین‌های برجای مانده از جنگ ایران و عراق بود. این در حالی است که «کنجانچم» پیش از این، از مین پاکسازی شده بود.

پنج دانش‌آموز زخمی شده که به‌گفته مديرکل آموزش و پرورش استان ايلام بيشتر دچار سوختگی شده‌اند، در حال حاضر در «بيمارستان امام خمينی» ايلام بستری هستند.

استان ايلام ۴۳۰ کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و به‌طور مستقیم هشت سال با جنگ ایران و عراق درگیر بوده است. این استان يک ميليون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی آلوده به مين و مواد منفجره دارد که بخشی از آن هنوز پاکسازی نشده است.

در ایلام هر سال عده‌ای بر اثر انفجار مین کشته و یا مجروح می‌شوند.

ایران دومین کشور آلوده به مین در دنیا است. به گفته مسئولان جمهوری اسلامی هنوز ۷۰ هزار هکتار از اراضی‌ ایران آلوده به مین است.

ایران هنوز به پیمان‌نامه اوتاوا (پیمان‌نامه منع استفاده، نگهداری، تولید و جابه‌جا کردن مین ضد نفر) و پیمان‌نامه اسلو (پیمان‌نامه عدم استفاده از بمب‌های خوشه‌ای) نپیوسته است.

بر اساس پیمان اتاوا دولت‌ها موظف‌اند پس از گذشت ۱۰ سال از پایان جنگ کلیه کشتزارها و مزارع را از مین‌ها پاک‌سازی کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.