ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناطق نوری: رهبری مدیریت مذاکرات هسته‌ای را به عهده گرفته

رئیس دفتر بازرسی خامنه‌ای می‌گوید آمریکا متوجه شده که باید با «پهلوان منطقه» مذاکره کند. به تاکید او، بدون اذن رهبری کسی حق ورود به مذاکرات اتمی را نداشت.

در آستانه برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، امکان دستیابی به توافق‌نامه جامع در چشم‌انداز است. ناطق نوری می‌گوید آمریکا متوجه شده که به جای چند شیخ جزیره نشین باید با «پهلوان منطقه»، ایران مذاکره کند.

علی اکبر ناطق نوری، رییس دفتر بازرسی آیت‌الله علی خامنه‌ای

علی اکبر ناطق نوری که در حال حاضر رییس دفتر بازرسی آیت‌الله علی خامنه‌ای‌‌ست، در یک جلسه اداری در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی مدیریت مذاکرات هسته‌ای را شخصاً به عهده گرفته است.

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی پنجشنبه، ۵ مارس در مونتروی سوئیس آغاز می‌شود.

ناطق نوری که یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است با اشاره به دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران با ۵+۱ گفت: «ایران هیچ‌وقت دنبال مذاکرات هسته‌ای نبوده و این آمریکایی‌ها هستند که خواهان مذاکره‌اند.»

ناطق نوری ایران را در مقایسه با کشورهای خلیج فارس «پهلوان منطقه» نامید و گفت: «به نظرم آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که دل خوش کردن به چهار شیخ جزیره‌نشین اشتباه بوده و باید با پهلوان منطقه وارد مذاکره شوند.»

او به این موضوع اشاره کرد که رهبر جمهوری اسلامی شخصاً مدیریت مذاکرات را به عهده گرفته است. به گفته ناطق نوری «به طور یقین اگر اجازه رهبر در این کار نبود، کسی حق ورود به موضوع مذاکره را نداشت، هرچند رهبری فرموده‌اند که زیاد به مذاکرات خوش‌بین نیستند.»

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در گفت‌و‌گویی که خبرگزاری رویترز در کاخ سفید با او انجام داده، از ایران خواسته است که دست‌کم به مدت ۱۰ سال برنامه هسته‌ایش را محدود کند.

به گفته اوباما «چنانچه ایران بپذیرد که فعالیت هسته‌ایش را برای دست‌کم ۱۰ سال در ابعاد فعلی نگه دارد و بعضی برنامه‌هایش را به عقب برگرداند، اگر برای ما این موضوع اثبات‌پذیر باشد، این بهترین تضمین ممکن است که ایران به سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به دعوت جمهوری‌خواهان ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳ مارس در کنگره آمریکا درباره بدبینی اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران و ناخشنودی این کشور از احتمال توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران سخنرانی می‌کند.

همزمان با این تحولات، سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران هم به ایالات متحده آمریکا هشدار داده که اگر در خلیج فارس «دخالت کند»، نیروی دریایی سپاه تنکه هرمز را می‌بندد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    وقتی یک روضه خوان بی سواد که حتی در خواب هم نمیدید که دو وعده شکم سیر غذا نصیبش شود ، به مقام کذائی و من در آوردی ولی امر مسلمین جهان دست پیدا میکند و از پرتو دلارهای باد آورده نفتی و اختلاسها و باجگیری ها و دزدیها ی نجومی صاحب میلیاردها دلار ثروت میشود و هر جنایت کثیف و ضد انسانی انجام داده و خود را صاحب مال و جان و ناموس مردم میداند ، رئیس دفتر مفسدش هم باید اینچنین به گذافه گوئی پرداخته و پیزور لای پالان آن ولی امر دزدان جهان بگذارد .