ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: نتانیاهو سیاست جایگزینی درباره ایران ارائه نکرد

باراک اوباما گفت سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا را ندیده اما متن آن را خوانده است. او گفت در سخنان نتانیاهو موضوع تازه‌ای وجود نداشت.

پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا، باراک اوباما اعلام کرد که نخستـ‌وزیر اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جایگزین مناسبی ارائه نکرد.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۳ مارس به رسانه‌ها گفت که این سخنرانی را ندیده اما متن آن را خوانده است. او هم‌زمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تماس ویدئویی داشت.

نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدآمیز توصیف کرد و درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند گفت: «اگر معامله‌ای که در حال شکل گرفتن است، پیش برود و ایران شروط مذاکرات را بپذیرد، این توافق از توسعه سلاح‌های هسته‌ای ایران جلوگیری نخواهد کرد. بلکه موجب خواهد شد که ایران سلاح‌های هسته‌ای زیادی را تولید کند.» او دولت ایران را «دشمن ابدی آمریکا» خواند.

اوباما در مورد مضمون سخنان نتانیاهو گفت: «تا جایی که من می‌دانم موضوع تازه‌ای وجود نداشت. نخست‌وزیر (نتانیاهو) پیشنهاد جایگزین مناسبی ارائه نکرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «در صورت نرسیدن به یک توافق، ایران به پیشبرد برنامه هسته‌ای خود سرعت بیشتری خواهد بخشید.»

با این حال اوباما اشاره کرد که حتی مقامات دولت اسرائیل اذعان کرده‌اند که تهران سهم خود را از تعهدات قرارداد موقت بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل ایالات متحده، چین، روسیه‌، فرانسه، بریتانیا و آلمان در نوامبر ۲۰۱۳ ادا کرده است.

اشاره اوباما به توافق هسته‌ای موقت ایران و کشورهای قدرتمند در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ / ۳ آذرماه ۱۳۹۲ است که بر اساس آن ایران بسیاری از فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کرد و یا کاهش داد.

در حالی که نتانیاهو به دعوت جان بینر، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، به آمریکا آمده است و همین موضوع تنش‌هایی را میان دو دولت آمریکا و اسرائیل به‌وجود آورد رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا گفت که نباید روابط ایالات متحده و اسرائیل را سیاسی کرد.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره، سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را رد کرد و به‌ویژه تأکید نمود که توافق هسته‌ای با ایران موجب نخواهد شد که این کشور در راه دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش نکند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.