ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آمريکا و ايران به دنبال دستيابی به پيشرفت بزرگی هستند»

ايران و آمريکا دور تازه مذاکرات خود را در مونترو سوئيس از سر گرفته‌اند. ايران می‌گويد طرفین در اين مذاکرات به دنبال «پيشرفتی بزرگ» هستند.

عباس عراقچی، معاون وزير خارجه ايران و عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده اين کشور می‌گويد تهران و واشنگتن به دنبال دستيابی به «پيشرفتی بزرگ‌تر» از آن‌چه که در آخرين دور مذاکرات هسته‌ای به آن دست يافته بودند، هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عراقچی گفت: «آخرين بار در ژنو ما به يک پيشرفت رسيديم. ما تلاش می‌کنيم پيشرفت‌های بيشتری حاصل شود اما اکنون برای گفتن اين حرف خيلی زود است.»

محمدجواد ظريف، وزير خارجه ايران نيز روز گذشته گفته بود در اين دور از مذاکرات با جان کری، همتای آمريکايی‌اش در مورد «مسائل سياسی» و «رفع تحريم‌ها» گفت‌وگو می‌کند. ظريف ابراز اميدواری کرد‌ه بود که در اين دور از مذاکرات «گام‌های اساسی برداشته شود.»

وزرای خارجه ايران و آمريکا شامگاه سه‌شنبه به سومين دور مذاکرات خود در مونترو سوئيس پايان دادند. نشست فنی علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران و ارنست مونيز، وزير انرژی آمريکا تا پاسی ازشب ادامه داشت.

عباس عراقچی و مجيد تخت روانچی معاونان وزير خارجه ايران و وندی شرمن معاون وزير خارجه آمريکا به همراه هلگا اشميت معاون هماهنگ‌کننده مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز نشستی ديگر برگزار کردند.

مذاکرات هسته‌ای ايران و آمريکا امروز نيز از سر گرفته می‌شود. مذاکرات فردا پنج‌شنبه نيز با حضور ساير نمايندگان کشورهای ۱+۵ ادامه پيدا می‌کند.

گروه ۱+۵ شامل آمريکا، روسيه، چين، بريتاينا، فرانسه به همراه آلمان و ايران ضرب‌الاجل دستيابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای را تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ تمديد کرده‌اند.

قرار است توافق کلی تا پايان ماه مارس به دست آيد و سپس به جزئيات پرداخته شود.

محورهای مذاکرات طرفين در حال حاضر، ميزان و نوع غنی‌سازی، لغو تحريم‌ها و مدت زمان توافق است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nasim

    ویدیوی دلخراشی که در اینترنت منتشر شد نشان می‌دهد نیروهای عراقی پس از ورود به استان دیالی یک کودک ۱۱ ساله را به رگبار مسلسل بسته و او را اعدام می‌کنند. در این فیدیو این کودک در حالی دیده می‌شود که با دست‌های بسته بر روی زمین نشسته و شماری از سربازان عراقی در منطقه‌ای نامعلوم دور او حلقه زده، سپس اسلحه‌های خود را به سوی سر او نشانه رفته او را اعدام می‌کنند. العربیه. نت به دلیل وجود صحنه‌های دلخراش از پخش کامل این ویدیو خودداری می‌کند. مصطفی سعدون مدیر دیدبان حقوق بشر عراق به تلویزیون «العربیه الحدث» در این باره گفت نیروهایی که در این ویدیو دیده می‌شوند نیروهای عراقی هستند و مکان حادثه بخش شرقی استان دیالی است. این فعال حقوق بشر عراقی ضمن محکومیت این رفتار وحشیانه نسبت به یک کودک نابالغ توسط نیروهای عراقی افزود: «این کودک در جنگ علیه ارتش عراق و غیر نظامیان دست داشته، اما این مساله نمی‌تواند اعدام او را به این شیوه توجیه کند، زیرا همه قوانین بین المللی و عراقی به هیچکس اجازه نمی‌هد تا یک کودک صغیر زیر سن را اعدام کند.» وی در پایان مصاحبه خود با تلویزیون الحدث گفت: «این کودک نخست می‌بایست بازداشت و سپس برای محاکمه قانونی تحویل مقامات قضایی می‌شد، تا آن‌ها به نوبه خود او را به یکی از مراکز بازپروری بسپارند، نه اینکه به این گونه مورد شکنجه قرار گرفته و اعدام شود.»