ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سایت انجمن آته‌ئیست‌های ترکیه مسدود شد

در یک بیانیه مطبوعاتی دادگاهی در ترکیه اعلام کرد که وب‌سایت نخستین انجمن آته‌ئیست‌ها (خداناباوران) در این کشور را به اتهام ایجاد «فتنه» فیلتر کرده است.

دادگاهی در آنکارا وب‌سایت نخستین انجمن آته‌ئیست‌ها (خداناباوران) در ترکیه را فیلتر کرد. دادگاه می‌گوید اعضای این انجمن مرتکب «فتنه» شده‌اند و به همین دلیل مجازات می‌شوند. این‌که انجمن آته‌ئیست‌های ترکیه به‌طور مشخص چه اتهامی دارد هنوز روشن نیست.

انجمن آته‌ئیست‌های ترکیه در سال گذشته تأسیس شده است

انجمن آته‌ئیست‌های ترکیه در توئیتر خود نوشته است که دادگاه، این انجمن را به توهین به دین‌باوران متهم کرده اما آن‌ها این اتهام را رد می‌کنند.

این انجمن تصمیم دادگاه را ضددموکراتیک و برخلاف اصول حقوقی دانسته است.

یکی از اهداف انجمن آته‌ئیست‌های ترکیه که در سال گذشته تأسیس شده، کمک‌های حقوقی به خداناباوران عنوان شده است. در جامعه‌ای که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، آته‌ئیست‌ها به دلیل اعتقادات خود مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

با توجه به گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده اعضای این انجمن پس از تأسیس آن تهدید به مرگ شده‌اند.

«اتحاديه بين‌المللی انسانگرايی و اخلاق»، سازمان غیردولتی که بيش از ۱۰۰ سازمان غیردینی، انسان‌گرا و سکولار را در برمی‌گیرد، سال گذشته اعلام کرد که در گروهی از کشورهای اسلامی از جمله  ایران، افغانستان، پاکستان، مالزی، مالدیو، موریتانی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، سومالی، یمن و امارات متحده عربی، برای کسانی که به خدا باور ندارند یا از پذیرش دین رسمی سرباز می‌زنند، مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.

در میانه ماه ژانویه دادگاهی در ترکیه اعلام کرد هر وب‌سایتی که طرح پیامبر اسلام در مجله طنز فرانسوی شارلی ابدو را منتشر کند مسدود خواهد شد. نشریه شارلی ابدو در نخستین شماره خود پس از ترورهای ماه ژانویه در پاریس، طرحی از پیامبر اسلام در صفحه نخست منتشر کرد که در آن پیامبر در حالی که می‌گریست تابلویی با شعار «من شارلی هستم» در دست داشت و تیتر آن چنین بود: «همه چیز بخشیده شد»

پس از دستور دادگاه چهار وب‌سایت «birgun.net»، «t24.com»، «internethaber.com» و «thelira.com» که این طرح را منتشر کرده بودند فیلتر شدند.

سانسور اینترنت در ترکیه به‌شدت گسترش یافته است. در پاییز گذشته قانونی تصویب شد که اجازه کنترل ارتباطات مجازی و مسدود کردن سایت‌های اینترنتی را بدون طی فرایند قضائی به مقامات دولتی ترکیه می‌دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا، تصویب این لایحه را به شدت محکوم کرد و سانسور اینترنت را نقض استانداردهای اروپایی خواند. اتحادیه اروپا پیش‌تر گفته بود که این قانون می‌تواند روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را کُند کند.

سازمان ملل نیز این قانون را در زمان تصویب آن در تناقض با تعهدات ترکیه در پایبندی به حقوق بشر خواند.

به‌دنبال تصویب این قانون در ترکیه تجمعات اعتراضی برپا شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.