ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله با چاقو به سفیر آمریکا در کره جنوبی

در اعتراض به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، برای نخستین بار یک سفیر آمریکایی در کره جنوبی مورد سوءقصد قرار گرفت. ضارب در پی اتحاد کره شمالی و جنوبی‌ست.

در اعتراض به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، برای نخستین بار یک سفیر آمریکایی در کره جنوبی مورد سوءقصد قرار گرفت. ضارب در پی اتحاد کره شمالی و جنوبی‌ست.

مارک لیپرت، سفیر آمریکا در کره جنوبی

ضارب با کارد به سفیر آمریکا در کره جنوبی حمله کرد و این دیپلمات ۴۲ ساله را از ناحیه آرنج و صورت مجروح کرد. مارک لیپرت در نظر داشت در روز حادثه سخنرانی کند.

به گفته پلیس سئول و وزارت خارجه آمریکا، جراحات سطحی هستند. مارک لیپرت اکنون در بیمارستانی در سئول تحت درمان قرار دارد.

به گفته اشخاصی که در محل حادثه حضور داشتند ضارب ابتدا سفیر آمریکا را به سمت میز خطابه هل دارد و سپس به سمت او حمله‌ور شد.

این نخستین بار است که یک سفیر آمریکایی در کره جنوبی مورد سوءقصد قرار می‌گیرد.

به گزارش رادیو «کی بی‌اس»، ضارب یک مرد ۵۵ ساله به نام کیم کی جونگ است که تابعیت کره جنوبی را دارد و برای اتحاد کره شمالی و کره جنوبی فعالیت می‌کند.

کیم کی جونگ در اعتراض به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، به سفیر آمریکا حمله کرده است.

مانور سالانه و مشترک آمریکا و کره جنوبی از ۱۱ اسفند ماه در سطحی گسترده در شبه‌جزیره کره آغاز شده و تا ۲۴ آوریل نیز ادامه دارد.

پلیس کره جنوبی به رسانه‌ها گفته است ضارب از یک کارد آشپزخانه به طول ۲۵ سانتی‌متر برای سوءقصد به جان سفیر آمریکا استفاده کرد. پیش از این برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که ضارب از یک تیغ استفاده کرده است.

دولت کره جنوبی سوءقصد به جان سفیر آمریکا در این کشور را شدیداً محکوم کرده است. وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد دولت این کشور از حمله به سفیر آمریکا به عنوان «مهم‌ترین هم‌پیمان کره جنوبی»، «بی‌اندازه ناراحت» است.

ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سوءقصد به سفیر آمریکا در کره جنوبی به عنوان «یک عمل خشونت‌آمیز» یاد کرده و آن را محکوم کرده است.

به گفته شورای ملی امنیت ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما پس از آنکه از این حادثه اطلاع پیدا کرد با مارک لیپرت، سفیر کره در بیمارستان تلفنی صحبت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.