ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لغو سفر فائزه هاشمی به بجنورد به دنبال اعتراض‌ها

چهارشنبه ۱۳ اسفندماه نزدیک به ۴۰ نفر در اعتراض به سفر فائزه هاشمی به بجنورد، تجمع کرده و خواستار جلوگيری از سفر او به اين استان شده بودند.

فائزه هاشمی رفسنجانی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار بود به مرکز استان خراسان شمالی سفر کند اما این سفر به دلیل اعتراضات گروه‌های تندرو لغو شد.

فائزه هاشمی رفسنجانی

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، این سفر به‌دعوت اصلاح‌طلبان صورت گرفته بود و فائزه هاشمی قصد داشت در نشستی با آن‌ها درباره انتخابات آینده مجلس گفت‌وگو کند.

این گزارش به‌نقل از بهرام شيخ‌نژاد، يکی از فعالان اصلاح‌طلب نوشته است که انصراف خود وی، به دليل آن‌چه که «جلوگيری از هياهو و ايجاد مزاحمت برای مردم مرکز خراسان شمالی» اعلام کرده، علت لغو اين سفر بوده است.

به‌گفته این فعال اصلاح‌طلب، استانداری مخالفتی با انجام اين سفر نداشت و تنها توصيه‌ها و ملاحظاتی داشت که ديده شده بود.

روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه نزدیک به ۴۰ نفر در اعتراض به سفر فائزه هاشمی به بجنورد، مدتی را در برابر دفتر امام جمعه اين شهر، دفتر نماينده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان و نيز مسجد انقلاب بجنورد تجمع کرده و خواستار جلوگيری از سفر او به اين استان شده بودند.

خبرگزاری تسنیم نیز نوشته است که سفر فائزه هاشمی به بجنورد با اعتراض‌ و تجمع گروهی که از آن‌ها به‌عنوان دانشجویان یاد شده، ‌روبه‌رو شد و «مردم» نیز در تجمعی اعتراض‌آمیز در مسجد انقلاب بجنورد با صدور بیانیه نسبت به ‌حضور و سفر او به این استان واکنش نشان دادند.

بسیج دانشجویی خراسان شمالی در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، فائزه هاشمی را «یکی از اصحاب فتنه آمریکایی -  اسرائیلی سال ۸۸» خطاب کرد و نوشت هدف از حضور وی «دادن نفس مصنوعی به کالبد در حال مرگ فتنه سبز» است. آن‌ها از مسئولان استان خواستند تا قاطعانه مانع از سفر افرادی چون او شوند «وگرنه باید منتظر اقدام انقلابی مردم و دانشجویان ولایی» باشند.

فائزه هاشمی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ از مخالفان محمود احمدی‌نژاد بود و از میرحسین موسوی حمایت کرد. او دو بار در اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ به‌مدت کوتاه بازداشت شد.

فائزه هاشمی در فروردین ۱۳۹۰ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای گفت که «مملکت به دست اراذل و اوباش افتاده است». در پی این مصاحبه دادگاهی شد و در دی‌ماه ۱۳۹۰ به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

از زمان روی کار آمدن دولت يازدهم، اصلاح‌طلبان استان خراسان شمالی نشست‌هايی را با حضور علی مطهری و مصطفی کواکبيان در بجنورد برگزار کرده‌اند.

بهرام شيخ‌نژاد گفته است در آينده نزديک فائزه هاشمی برای حضور در نشست اصلاح‌طلبان خراسان شمالی، سفری به اين استان خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    تا اندازه ای که من شنیدم این فائزه بنسبت آدم با معرفتی است. ولی آقای رفسنجانی آن میدرود که خود کشت.

  • حمید

    چه کنیم با این مصیبت!!!