ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: تحریم‌ها باید در یک مرحله لغو شود

به گفته وزیر خارجه ایران «تحریم» و «توافق» با هم سازگار نیستند و با رفع تدریجی تحریم‌ها نمی‌توان اعتماد ایران را کسب کرد.

وزیر امورخارجه ایران می‌گوید پیش از رسیدن به توافق نهایی باید تمام تحریم‌های غرب علیه ایران برداشته شود.

محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری ژاپنی «کیودو» اعلام کرد ایران با رفع تدریجی و گام به گام تحریم‌ها موافق نیست و برای دست‌یابی به توافق، لازم است تمام تحریم‌‌ها در یک مرحله برداشته شوند.

ظریف همچنین تأکید کرده است، تحریم و توافق با یکدیگر سازگار نیستند و با رفع تدریجی تحریم‌ها نمی‌توان اعتماد ایران را کسب کرد.

به گفته ظریف، دستور کار ایران کاملاً روشن است و آن رفع تمام تحریم‌هاست.

وزیر امورخارجه ایران گفته است دیدگاه‌ مذاکره‌کنندگان در حال نزدیک شدن به یکدیگر است و کنار گذاشتن روش‌های ناکارآمد قبلی می‌تواند دستیابی به توافق را سرعت بخشد.

ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری «کیودو» بر قدرت ایران در مهار کردن فشار تحریم‌ها تأکید کرد و گفت این کشور علیرغم وجود تحریم به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» آمریکا گفته بود: «ما معتقدیم [به یک توافق] خیلی نزدیک هستیم و البته شاید خیلی هم دور. جزئیاتی هست که باید حل شود.»

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده این کشور نیز پیش‌تر گفته بود تهران و واشنگتن به دنبال دستیابی به «پیشرفتی بزرگ‌تر» هستند از آنچه که در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای به آن دست یافته بودند.

به گفته آیت الله خامنه‌ای هرگونه توافقی باید در یک مرحله انجام شود و ایران حاضر به پذیرش توافق چند مرحله‌ای نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تحریمها ظزف ده سال برداشته میشوند ، آن هم به شرط راستی آزمائی سران دروغگوی نظام پوسیده اسلامی .

  • Behrouz

    دوروئی وحماقت این جماعت حد و مرز ندارد. میگفتند تحریم ها نعمت است و با این استدلال باید خواستار تحریم های شدیدتروکمرشکن تری باشند که مردم معنی نعمت را خوب دریابند.

  • حمید

    تا زمانیکه استفاده از لغت باید در زبان ما تحریم نشود کار بجایی نخواهیم برد. خاطر ظریف و یا زمخت جمع.

  • nader

    با کاغذ پاره خواندن تحریمها توسط نوچه شان احمدی نژاد ، فکر میکردند میتوانند بمب را بسازند ! ولی دیدند تحریم جدی است و تغییر تاکتیک دادند و ظریف و رفسنجانی وروحانی ... را فراخواندند تا با مذاکره و فتوای اتمی و متوقف کردن موقتی غنی سازی ٬ تحریمها لغو شود بعدا دوباره موشک و بمب را بسازند!