ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اسکناس ۵‌هزار تومانی با نشان انرژی هسته‌ای، همچنان منتشر می‌شود»

بانک مرکزی به خبرهای منتشر شده درباره انتشار اسکناس ۵۰‌هزار ریالی با طرح و نقش جدید واکنش نشان داده و گفته که این اسکناس جمع‌آوری نشده و در چرخه پولی کشور معتبر است.

بانک مرکزی ایران به خبرهای منتشر شده درباره انتشار اسکناس ۵۰ هزار ریالی با طرح و نقش جدید واکنش نشان داد.

در متنی که بانک مرکزی به عنوان «پاسخ به شبهات مطرح شده در برخی جراید پیرامون انتشار اسکناس ۵۰ هزار ریالی» و «برای تنویر افکار عمومی»، روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند‌ ماه در سایت خود منتشر کرده است، آمده که «تغییر بخشی از طرح اصلی یک اسکناس یا سکه و انتشار آن به عنوان اسکناس و سکه یادبود و بزرگداشت، به معنی حذف طرح اصلی نیست.»

بانک مرکزی یادآور شده که اسکناس ۵۰ هزار ریالی مزین به حدیث نبوی، نقشه ایران همراه با نشان انرژی هسته‌ای «جمع‌آوری نشده» و در چرخه پولی کشور معتبر است و «انتشار آن ادامه خواهد یافت.»

در مراسم هشتادمین سال تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران، از اسکناس پنج هزار تومانی با نماد «انرژی هسته‌ای»، با عکس سر در این دانشگاه  رونمایی شد.

گمانه‌زنی‌ها این بوده است که این تغییر بنا بر سیاست‌های دولت در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵، ایجاد شده است.

این اطلاعیه اما مشخص نکرده است که چرا تغییر طرح اسکناس پنج هزار تومانی از نماد انرژی هسته‌ای به سر در دانشگاه تهران در چنین زمانی انجام شده است و چرا این تغییر باید در مورد نماد انرژی هسته‌ای انجام می‌شده و به جای آن، طرح روی اسکناس دیگری به سر در دانشگاه تهران تغییر نیافته است؟

انتشار اسکناس و سکه یادبود به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و بزرگداشت موضوعی خاص، سابقه‌ای طولانی در ایران و جهان دارد.
در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است که بر اساس بند (و) ماده ۲ قانون پولی و بانکی کشور، مبلغ اسمی، شکل، جنس، رنگ، اندازه، نقشه و سایر مشخصات اسکناس‌ها و سکه‌های فلزی رایج کشور به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی تعیین خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    بر طبق آخرین فتوای قاقای معظم خامنه ای لغت واکنش دیگر جایز نیست که بکار برده شود و باید بجای آن لغت واکشش را استفاده کرد. بالنتیجه اگر ایشان اجازه دهند بانک مرکزی میتواند در مورد چاپ کاغذ پاره ای و نقش رویش یا واکشش نشان بدهد و یا ندهد و نه واکنش. چون وا کردن خطرناک است و ممکن حقایق بر ملا  شود و آنوقت واویلا. ایول.