ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش ايران موشک متصل به پدافند هوایی «اس ۲۰۰» را رونمايی می‌کند

فرمانده قرار‌گاه پدافند‌ هوايی خاتم‌الانبيا ارتش می‌گويد موشک «تلاش ۳» را در پدافند هوايی «اس ۲۰۰» استفاده خواهد کرد. ایران «اس ۲۰۰» را که مشابه «اس ۳۰۰» روس‌هاست، توليد کرده است.

امير سرتيپ فرزاد اسماعيلی، فرمانده قرار‌گاه پدافند‌ هوايی خاتم‌الانبيا ارتش جمهوری اسلامی ايران از رونمايی پروژه موشکی برد بلند «تلاش ۳» در فروردين ۱۳۹۴ خبر داد.

فرزاد اسماعيلی می‌گويد در بيش از سه‌هزار و ۶۰۰ نقطه از ايران، پدافند هوايی ايجاد شده که به پنج هزار نقطه افزايش خواهد يافت.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، اسماعيلی گفت اين موشک به سامانه «اس ۲۰۰» متصل است.

جمهوری اسلامی ايران پس از آنکه به دليل تحريم‌ها نتوانست موشک‌های «اس ۳۰۰» را از روسيه خريداری کند، می‌گويد «اس ۲۰۰» را که مشابه «اس ۳۰۰» است، توليد کرده است.

طبق توافقنامه‌ای که اواخر سال ۲۰۰۷ ميلادی ميان تهران و مسکو به امضا رسيد، قرار بود روسيه پنج سامانه دفاع ضدموشکی «اس ۳۰۰» را به قيمت حدود ۸۰۰ ميليون دلار به جمهوری اسلامی بفروشد. اين توافق با وجود پيش‌پرداخت ۱۶۷ ميليون دلاری ايران به روسيه، به دليل قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت و تعهدات الزام‌آور آن بر هم خورد.

پدافندهای موشکی «اس ۳۰۰» يکی از قوی‌ترين سيستم‌های پدافند هوايی جهان است.

سيستم‌های «اس ۳۰۰» ويژه دفاع از مؤسسه‌های صنعتی، نهادهای دولتی، پايگاه‌های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوايی و فضايی هستند.

اين سيستم قادر به نابودسازی اهداف بالستيک بوده و از قابليت حمله به اهداف زمينی نيز برخوردار است. تازه‌ترين مدل سيستم «اس ۳۰۰»  می‌تواند هواپيماهای مهاجم را در فاصله ۱۵۰ کيلومتری و ارتفاع ۲۷ کيلومتری نابود کند.

نسل اول سامانه موشکی «اس ۲۰۰» در ۱۹۶۷ ميلادی وارد نيروهای دفاع هوايی شوروی سابق و در دهه‌های بعد نمونه‌های ديگر از آن برای صادرات به کشورهای مختلف عرضه شد.

ايران می‌گويد بهسازی «اس ۲۰۰» شامل اصلاحات در بخش‌های پردازش، فرستنده، گيرنده، جنگ الکترونيک و تحرک‌پذيری سامانه بوده است.

به گفته  فرمانده قرار‌گاه پدافند‌هوايی خاتم‌الانبيا «برد بالای اين سامانه قدرتمند موشکی، التهاب بزرگی برای دشمنان ايران اسلامی خواهد بود.»

وی می‌گويد در بيش از سه‌هزار و ۶۰۰ نقطه از ايران، پدافند هوايی ايجاد شده که به پنج هزار نقطه افزايش خواهد يافت.

فرزاد اسماعيلی افزود: «به دنبال آن هستيم که نقطه نفوذی برای ورود هواپيماهای باسرنشين و بدون سرنشين دشمن و اشکال مختلف حملات هوايی احتمالی در آينده که متصور هست، باقی نگذاريم.»

فرزاد اسماعيلی, ارتش ايران, اس ۲۰۰ ,اس ۳۰۰ ,موشک تلاش ۳

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افشین

    این برای امتیاز گرفتن از روسیه و گرفتن سیستم موشکی بهتر است . البته ایران در زمینه‌ی ساخت و بهره‌برداری از موشک‌های مختلف پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته . باید در عمل دید که این موشک‌ها چقدر کارامدند .