ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش شهر باستانی «هترا» را ویران کرد

یکی دیگر از میراث‌های فرهنگی یونسکو در عراق نابود شد. مقامات دانشگاه موصل گفته‌اند که شبه نظامیان «دولت اسلامی»، بقایای شهر باستانی هترا (الحضر) را منفجر کرده‌اند.

یکی دیگر از میراث‌های فرهنگی یونسکو در عراق نابود شد. مقامات دانشگاه موصل گفته‌اند که شبه نظامیان «دولت اسلامی»، بقایای شهر باستانی هترا (الحضر) را منفجر کرده‌اند.

دو معبد هترا - (الحضر) متعلق به ۱۷۵۰ سال قبل (دوران اشکانیان) نابود شده‌اند.

داعش در ادامه تخریب سیستماتیک آثار باستانی و فرهنگی در عراق، شهر باستانی هترا به عربی: الحضر) را نیز ویران کرد. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه موصل، جهادگرایان این ویرانه‌ها را منفجر کرده‌اند. خبرگزاری آلمان به نقل از یک سخنگوی دانشگاه موصل می‌نویسد: «نابودی این بقایا، خسرانی جبران‌ناپذیر است.»

شهر باستانی «هترا» از سوی یونسکو به عنوان میراث فرهنگ بشری معرفی شده بود. این شهر در ۱۱۰ کیلومتری جنوب موصل در استان نینوا قرار دارد. هترا از تمدن اشکانی بر جای مانده و قدمت آن به قرن سوم میلادی می‌رسد. اهمیت و وزن آثار این شهر که ترکیبی از تمدن ایرانی، یونانی و رومی است، با آثار بعلبک در لبنان، مقایسه می‌شود.

اقدام اخیر داعش تنها دو روز پس از تخریب نمرود در ۴۰ کیلومتری موصل صورت گرفته است. نمرود، ویرانه‌های باقی‌مانده از شهر تاریخی آشوریان است. وزارت جهانگردی و میراث فرهنگی عراق، پنجشنبه ۵ مارس اعلام کرد که شبه‌نظامیان داعش با «ماشین آلات سنگین نظامی» به بقایای شهر باستانی نمرود حمله کرده‌اند.

ایرینا بوکووا، دبیرکل یونسکو، جمعه، ۶ مارس در پاریس گفت: «ویران کردن و از بین بردن میراث فرهنگی جنایت جنگی‌ست.» دبیرکل یونسکو از همه رهبران سیاسی و مذهبی خاورمیانه خواست تا اعلام کنند که از نظر مذهبی هیچ توجیهی برای از نابودی میراث فرهنگی عراق وجود ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    اینکار داعش دقیقا بر گرفته از اسلام واقعی است کما اینکه خلخالی هم در اول انقلاب قصد تخریب تخت جمشید را داشت یا در زمان حمله اعراب به ایران عمر دستور سوزاندن کتابهای کتابخانه جندی شاپور را داد و در حال حاضر تاوان سوزاندن ان کتابخانه برای ایرانیان اینست که تاریخ ایران را باید به نقل از هرودت یونانی بخوانند که در طرفداری دیوانه وار از یونانیان مشهور است به طور مثال می گویددر فلان جنگ 10000سرباز یونانی دو میلیون سرباز ایرانی را در دشتی شکست داده اند بعدا معلوم شده ان دشت اصلا گنجایش دو میلیون سرباز را نداشته

  • بهرام

    " هنر رو نابود میکنه " (افشین ). به نقل از ابن اسحاق ، در کتاب سیره محمد، با تایید پیغمبر مسلمانان یک شاعر زن ، یک زن هنرمند، به قتل می رسد. نابودی هنر و هنرمند در اسلام سنت تاریخی دارد: داعش سنت ، یا فرهنگ اسلام را رادیکالیزه کرد، غیر اسلامی نکرد..

  • افشین

    این با اون فرق میکنه ... البته اگه بخوای یکجور حسابش کنی میتونی ... اونجا نماد به جنگ نماد میره ولی اینجا یک اورکای مسخ شده ، هنر رو نابود میکنه . بازم اگه دوست داری یه جور حسابش کن ، اگه اینجوری دلت خنک میشه !

  • بهرام

    پیغمبر مسلمانان نیز در کعبه (مکه) مجسمه های خدایان قبل از اسلام را نابود کرد