ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فرمانده نيروی انتظامی ايران احتمالا برکنار شده است»

خبر برکناری احمدی‌مقدم سه روز پس از عذرخواهی او به دليل حوادث بازداشتگاه کهريزک و سه ماه پيش از پايان حکم يک ساله‌اش به عنوان فرمانده نیروی انتظامی تهران منتشر شده است.

یک سایت خبری در ایران نوشته اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران (ناجا) از کار برکنار شده است. از حسين اشتری به عنوان فرمانده جديد نيروی انتظامی نام برده می‌شود.

خبر برکناری احمدی‌مقدم سه روز پس از عذرخواهی او به دليل حوادث بازداشتگاه کهريزک منتشر شد

به گزارش سايت کانون خبر ايران، آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شب گذشته حسين اشتری را به عنوان فرمانده جديد نيروی انتظامی ايران منصوب کرده است.

بر پايه اين گزارش، خبر اين انتصاب، به احتمال فراوان امروز به صورت رسمی اعلام خواهد شد. حسين اشتری در کارنامه خود رياست پليس امنيت ناجا و جانشينی فرماندهی نيروی انتظامی را دارد.

به غير از سايت کانون خبر ايران هنوز منابع ديگر درباره تغيير فرماندهی پليس گزارشی منتشر نکرده‌اند.

احمدی‌مقدم ششمين رئيس پليس ايران است که بار نخست سال ۱۳۸۴ برای پنج سال، بار دوم از سال ۱۳۹۱ برای دو سال و بار سوم از خرداد ۱۳۹۳ برای يک سال به عنوان فرمانده نيروی انتظامی ايران منصوب شد.

اگر تغيير فرماندهی نيروی انتظامی صحت داشته باشد، به اين معناست که احمدی‌مقدم سه ماه پيش از پايان حکم يک ساله‌اش از کار برکنار شده است.

انتصاب و برکناری مقام‌های نظامی در ايران بر عهده آيت‌الله خامنه‌ای است.

خبر برکناری احمدی‌مقدم سه روز پس از عذرخواهی او به دليل حوادث بازداشتگاه کهريزک منتشر شده است. او يکی از منتقدان حمله تندروها به کنسرت‌های مجوزدار در ايران نيز بود.

فرمانده ناجا گفته بود که حادثه کهریزک باعث بیداری پلیس شده است و ما در برابر این حادثه زبانی جز عذرخواهی نداریم.

در بازداشتگاه کهريزک که در اختيار پليس بود، دست‌کم سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ايران، به‌ نام‌های امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی کشته شدند.

اسماعيل احمدی مقدم که در سال‌های نخستین انقلاب ۵۷ به عضویت سپاه پاسداران درآمده بود، پيش از فرماندهی ناجا پست‌هايی همچون رياست دانشگاه علوم انتظامی و معاونت هماهنگ‌کننده نيروی انتظامی را بر عهده داشت. آخرين پست او پيش از فرماندهی ناجا، معاونت فرماندهی نيروی مقاومت بسيج و رياست منطقه مقاومت بسيج تهران بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • 1

    بازم جاي شكرش باقيه بعده 10 سال بيدار شديد. مثلا ما نمدونيم تا حالا خودتونو به خواب زده بوديد. ميگن " آدمی كه خوابه رو ميشه بيدار كرد ولی كسي كه خودشو زده باشه به خواب نه "...

  • هرمز

    خطاب به مجید مطمئنا ملت اشتباه کردند اگر اشتباه نمی کردند که کسی مانند خمینی را که از اول انقلاب تبلیغ بی وطنی را می کرد را به حکومت نمی رساندند و عکسش را در ماه نمی دیدند در حال حاضر مگر مملکت داری در دستان یک نفر نیست؟فرقش عمامه داشتن خامنه ای است تازه شاه ادعای شاهی داشت مثل خیلی از نظامهای پادشاهی دنیا نه اینکه مثل خامنه ای برای مردم ایران ادعای ولایت داشته باشد (برای صغیر ادعای ولایت می شود)در پایان شاه را با این حکومت مقایسه کردم که یک موی شاه به اندازه کل هیکل اخوندا عرب پرست ارزش داشت ولی با این وجود نظام مورد علاقه بنده هم جمهوری است نه مثل جمهوری اسلامی اخوندا که رئیس جمهور در ان مقام کارچاق کن را دارد

  • بهنام

    صحبت بر سر یک فساد کلان اقتصادیست که ممکن است چند وقت آینده گندش به در آید .

  • Manouchehr Parshad

    سردار سالار احمدی مقدم نام شریفش را در ستون راستگویان و صادقین کمیاب آن درج کرد و آبروی دیگری از رژیم ستم باره و رهبر دیگتاتور آن بر زمین خون آلود کشتار و ستم ریخت.آفرین بر شیر حلال مادرش باد.اکنون - تمامی  جریان کشتار مزبور آماده رسیدگی در هر دادگاه بیطرف جهانی می باشد.تمام مسولییت آن خونریزی  ها هم متوجه شخص علی خامنه ای ودستور مستقیم و صریح وی می باشد.

  • رضا

    من نمی توانم جنابعالی رو حلال کنم. 10 سااااال. فشار فشار فشار. از لحاظ معیشتی کارنامه منفی ، اون حقوقمون ، اون کد 62 که جند ساله کلی از پرسنل در نوبتن. اون از بنیاد تعاون. اون از پروژه های تحویلی بدون سند اون .... از چی بگم سردار. هیچ کس نمی تونه کم کاری شما در خصوص نیرو رو در 10 سال گذشته حلال کنه به خدا نمی تونه. خیلی به پرسنل ظلم کردید.

  • بهنام

    فکر نمیکنم ولی امر دزدان جهان بخواهد مزدوری را که در بسیاری از سرکوب ها و جنایات بر ضد مردم ایران نقشی اساسی و کلیدی داشته است ، اینچنین کنار بگذارد .

  • Majid

    هرمز: اگر ملت مبخواست مملکت داری در دست یک فرد باشد چه احتیاجی به انقلاب داشت؟ و گر نه پس ملت اشتباه کرد و نه شاه با استدلال سرکار! و در ضمن اگر خامنه ای  هرگز اعتباری هم داشت با کهریزک بکلی از بین رفت و این جابجایها و عذر خوایهای مسخره  آب رفته را به جوی  برنمیگرداند!

  • حمید

    جنایت کهریزک  سر سوزنی بود از جنایات رژیم حاکم که آشکار شدنش از برای بیدار شدن ملت در خواب رفته بود و نه از برای بیدار شدن پلیس که خود مسئول حوادث کهریزک بود. و این برکناری و عذار خواهی نمایشی هم هدفش فریب ملت است و بخشی از تئاتر «نرمش قهرمانانه» خامنه ای که شب و روزش را در اینگونه خیمه شب بازیها میگذراند. 

  • هرمز

    برکناری فرمانده نیروی انتظامی به خاطر عذر خواهی از مردم به روحیه خامنه ای و درسهایی که او از اشتباهات مملکت داری شاه اموخته بر می گردد که خامنه ای برعکس شاه عمل می کند