ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین پرواز دور دنیا با انرژی خورشیدی آغاز شد

هواپیمایی به سنگینی یک خودروی خانوادگی و بال‌هایی به پهنای هواپیماهای تجاری معمولی، پرواز پنج‌ماهه خود به دور دنیا را بدون یک قطره سوخت آغاز کرد.

هواپیمایی به سنگینی یک خودروی خانوادگی و بال‌هایی به پهنای هواپیماهای تجاری معمولی، پرواز پنج‌ماهه خود به دور دنیا را بدون یک قطره سوخت آغاز کرد. این اولین هواپیمایی است که قصد دارد دور دنیا را با انرژی خورشیدی بپیماید.

«نبض خورشیدی۲» اولین هواپیمای خورشیدی‌ای است که می‌خواهد دور دنیا را در پنج ماه طی کند. اینجا نبض خورشیدی را در آسمان ابوظبی می‌بینید.

صبح دوشنبه ۹ مارس هواپیمای «نبض خورشیدی ۲» (Solar Impulse 2) پرواز خود را از فرودگاهی در ابوظبی در امارات متحده عربی به سمت مسقط پایتخت عمان آغاز کرد.

این آغاز یک سفر پنج‌ماهه است که در آن «نبض خورشیدی ۲» تلاش خواهد کرد ۳۵هزار کیلومتر را بدون استفاده از سوخت‌های مانند بنزین و تنها با استفاده از انرژی خورشیدی طی کند.

آگاهی‌رسانی زیست‌محیطی

هدف این پروژه، آگاهی‌رسانی نسبت به آسیب‌های زیست‌محیطی سوزاندن سوخت‌های هیدروکربنی و جلب افکار عمومی به «انرژی‌های سبز» یا انرژی‌های پایدار است که آسیب کمتری به محیط‌ زیست می‌زنند.

لحظه پرواز را ببینید:

تارنمای این پروژه می‌گوید: «نبض خورشیدی می‌خواهد شور عمومی را به نفع فناوری‌هایی برانگیزد که می‌گذارند ما وابستگی کمتری نسبت به سوخت‌های فسیلی داشته باشیم. همچنین این پروژه می‌خواهد احساسات مثبتی نسبت به انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد کند.»

هواپیمای فعلی را دو خلبان سوئیسی می‌رانند. برتران پیکارد، یکی از این خلبان‌ها، در سال ۱۹۹۹ برای آگاهی‌رسانی در مورد محیط زیست دور دنیا را با بالن طی کرد. او می‌گوید: «معجزه‌ها با انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی اتفاق می‌افتند.»

نبض خورشیدی ۲

هواپیمای «نبض خورشیدی ۲» دومین هواپیمایی خورشیدی‌ است که توسط این گروه ساخته شده است. اولین مدل این هواپیما در سال ۲۰۰۹ پرواز کرد و توانست رکورد طول پرواز و ارتفاع پرواز را بشکند.

هواپیمای فعلی، به سنگینی یک خودروی خانوادگی معمولی است و ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد. طول و گستره بال‌های آن که میزبان صفحه‌های جذب انرژی خورشیدی‌اند به‌اندازه بزرگ‌ترین هواپیماهای مسافربری است.

سفر قرار است حدود ۲۵ روز کامل و در یک بازه پنج‌ماهه طول بکشد. سرعت این هواپیما بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است و پژوهش‌ها، طراحی و ساخت این هواپیما ۱۲ سال زمان برده است.

نبض خورشیدی برای استراحت در هند، میانمار و چین قبل از عبور از اقیانوس آرام و پرواز به سمت ایالات متحده آمریکا، خواهد نشست. سپس در بازگشت در جنوب اروپا،استراحت می‌کند و به سمت ابوظبی که مقصد نهایی نیز هست خواهد رفت.

اتاق کنترل هواپیمای «نبض خورشیدی ۲» را به صورت زنده ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.