ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاشمی رفسنجانی:‌ بدون هیچ دليل برای فرزندم پرونده درست کرده‌اند

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت می‌گوید اگر بر اساس دستور و فشار فرزندش را محکوم کنند، اعتراض خواهد کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت در نخستين اظهارنظر در خصوص پرونده فرزندش مهدی هاشمی می‌گويد بدون هيچ دليلی برای او پرونده درست کرده‌اند.

مهدی هاشمی اکنون با وثيقه ۱۰ ميليارد تومانی آزاد است

هاشمی رفسنجانی به روزنامه شرق گفت: «قضيه استات‌اویل قبلاً سه‌بار مطرح شده بود و هر سه‌بار گفتند که هيچ ردی از مهدی هاشمی در آن نيست و هيچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس يزدان‌پناه بست، ديده نمی‌شود.»

احمد توکلی، نماينده تهران در مجلس، بهمن امسال مدعی شد که مهدی هاشمی علاوه بر گرفتن پنج ميليون دلار رشوه از شرکت «استات‌اويل»، در کشته شدن عباس يزدان‌پناه تاجر ايرانی- انگليسی و مدير شرکت «هورتن» هم دست داشته است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت می‌گويد وزارت اطلاعات چندين سال پيش نقش مهدی هاشمی را در پرونده استات‌اويل رد کرده است.

اکنون هاشمی رفسنجانی می‌گويد: «اگر مهدی جرمی کرده باشد، ترجيح من اين است در دنيا جزايش را ببيند و به آخرت نيفتد و اگر جرمی نکرده، اين در شأن جمهوری اسلامی نيست که انسانی را که جرم ندارد، به دليل مسائل سياسی، متهم يا محکومش کنند.»

پرونده مهدی هاشمی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رسيدگی می‌شود. عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته که کيفرخواست مهدی هاشمی مشتمل بر ۱۲۵ صفحه با ۱۲ عنوان اتهامی است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه، شعبه‌ای است که در آن پرونده‌های سیاسی رسیدگی می‌شود. نهاد‌ها و فعالان حقوق بشری در قبال استقلال این شعبه تردید‌هایی را مطرح کرده‌اند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت «ما نمی‌خواهيم در کار قوه‌قضاييه دخالت کنيم. حرف من با همه اين‌ها اين است که از بالا دستور ندهيد و اگر از بالا دستور داديد، خلاف موازين قضايی و شرع است.»

هاشمی رفسنجانی می‌گويد اگر قاضی به يقين برسد که بايد فرزندش را محکوم کند، اعتراضی نخواهد کرد اما اگر قاضی به يقين نرسد و بر اساس دستور بخواهند او را محکوم کنند، اعتراض خواهد کرد.

مهدی هاشمی اکنون با وثيقه ۱۰ ميليارد تومانی آزاد است. جلسات دادگاه او به صورت غيرعلنی برگزار شده‌اند.

محمود علیزاده طباطبایی، وکيل مهدی هاشمی می‌گوید موکلش بايد قطعاً تبرئه شود و به هر حکمی غير از برائت اعتراض خواهد کرد. اما مخالفان سیاسی هاشمی رفسنجانی می‌گویند مهدی هاشمی باید به حبس محکوم شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مومن

    تکرار میکنم حرف آقا جواد را : دزد ، شارلاتان ، کثافت. چوب خدا صدا نداره، بزنه دوا نداره.

  • جواد

    دزد شارلاتان کثافت

  • esi

    آقای رفسنجانی سری به زندانهای کشور بزنید وببنید چند هزار نفر در دخمه ها زندانینند وشما در قصرهای خود به عیاشی ولهو لهب . مشغول هستید..الملک و یبقا معل لکفر لا یبقا معال ظلم !!!!؟؟؟

  • دهوند

    ۱۵ سال اول جمهوری پربرکت اسلامی که چه عرض کنم، بیست سال !

  • دهوند

    آقای رفسنجانی! گرچه گردش روزگار وادارتان کرد تا گاهی حرفهایی بزنید که انگار طرفدار مردمید، ولی بی دلیل هم که برای فرزندتان پرونده درست نکردند. همدستان و دست پروردگان و شاگردان خودتان هستند ، نمی شناسیدشان ؟! این روشها را بیاد نمی آورید؟! از خوتان یاد گرفته اند. به گذشته خود در حدود 15 سال اول جمهوری پربرکت اسلامی بنگرید ببینید چه پرونده ها برای فرزندان مردم درست کردید و چه اندازه آدم کشتید و چه خانواده ها بر باد دادید. چه آبروها بردید ! قتل های زنجیره ای جزء کوچکی از آن جنایت ها است. هرچه به شما اندرز دادند که نکنید این کارها را نپذیرفتید. از تشنگی قدرت و ثروت ، شما و رفقایتان ( بهشتی و خامنه ای و آیت و همین شیخ محمد یزدی و .... ) سر از پا نمیشناختید . امروز هم نمی شناسید. این هنوز از نتایج سحر است. ملتی را به خاک سیاه نشاندید. ولی این دوره هم به پایان میرسد. به خود بیایید و کاری بکنید.

  • شاهین امینی

    جک سال بود

  • mansour

    این مارمولک تو عمرش یه حرف راست نزده است.پسرش هم در مفت خوری دست کمی از پدر ندارد!

  • Majid

    هاشمی و خامنه ای و امثالهم نمونه های واضحی از مفسدین  معظمی اند که مالک حق در قرآن بدانها اشاره نموده است: "و در هر سرزمینی  بزرگان گنهكاري قرار داديم (افرادي كه همه گونه قدرت در اختيارشان گذارديم اما آنها از آن سوء استفاده كرده و راه خطا پيش گرفتند) و سرانجام كارشان اين شد كه به مكر (و فريب مردم) پرداختند ولي تنها خودشان را فريب مي‏دهند و نمي‏فهمند." آیه ۱۲۳ در سوره ۶