ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰ زندانی کرد از زندان داعش فرار کردند

زندانی که زندانیان از آن گریخته‌اند، در شهر الباب در شمال سوریه قرار دارد. بر اساس گزارش‌های محلی، جهادگران داعش در سطح شهر و اطراف آن به دنبال این زندانی‌ها می‌گردند.

۹۵‌ نفر از افرادی که در یکی از زندان‌های گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شمال سوریه زندانی بوده‌اند، توانسته‌اند از این زندان‌ها فرار کنند. در میان آن‌ها نزدیک به ۳۰ نفر از مبارزان کردستان هم هستند.

گروه «دیدبان حقوق بشر سوریه» که یک گروه مستقل در لندن است این خبر را تأیید کرده است. این گروه که تحولات جنگ داخلی سوریه را دنبال می‌کند، روز سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه اعلام کرده است که این زندان در شهر «الباب» در استان حلب در شمال سوریه قرار دارد.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، زندانیانی که فرار کرده‌اند غیرنظامیان سوری، گردان‌هایی از شبه‌نظامیان اسلامی مخالف گروه داعش و مبارزان کرد هستند که در جریان جنگ داخلی سوریه زندانی شده‌اند.

شاخه نزدیک‌تر به «القاعده» دولت اسلامی، کنترل شهر الباب را به‌دست دارد و در این شهر دادگاه‌های شرعی و زندان هم ایجاد کرده است.

شهر الباب در حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب مرز ترکیه در سوریه قرار داد. بر اساس گزارش‌های محلی، شبه‌نظامیان دولت اسلامی در سطح شهر الباب و مناطق خارج شهر به دنبال این زندانیان می‌گردند. نیروهای داعش همچنین با بلندگو در سطح شهر تبلیغ می‌کنند که شهروندان زندانیان را به آن‌ها تحویل دهند.

۱۶ اسفند‌ماه هم تعدادی دیگر از زندانیان از زندان‌های داعش فرار کردند. این گروه بیشتر از نیروهای اروپایی جذب شده به داعش بودند اما در اختلاف با این گروه به زندان افتاده‌ بودند. این گروه اما دوباره توسط نیروهای داعش در شهر الباب دستگیر شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.