ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام آمادگی سوئد برای بازجویی از جولیان آسانژ در بریتانیا

سوئد از سال ۲۰۱۰ به دنبال بازداشت جولیان آسانژ است و دادستان‌ها بر بازجویی از او در سوئد اصرار داشتند. آسانژ هر گونه ادعا درباره آزار دادن یا تجاوز جنسی را رد می‌کند.

دادستان‌های سوئد پیشنهاد کرده‌اند که برای بازجویی جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس، در مورد اتهام آزار جنسی‌ به لندن سفر کنند.

دادگاه تجدید نظر در سوئد می‌گوید که آسانژ باید در لندن مورد بازجویی قرار گیرد

سوئد از سال ۲۰۱۰ به دنبال بازداشت جولیان آسانژ است و دادستان‌ها بر بازجویی از او در سوئد اصرار داشتند. آسانژ هرگونه ادعا درباره آزار دادن یا تجاوز جنسی را رد می‌کند. او از سال ۲۰۱۲ تا به حال از سفارت اکوادور در لندن خارج نشده است.

به گزارش بی‌بی‌سی جهانی، نگرانی آسانژ این است که اگر به سوئد برود، ممکن است مقامات این کشور به دلیل اتهام افشاگری که او در آمریکا با آن‌ روبه‌روست، او را به آمریکا تحویل دهند.

پر ساموئلسون، وکیل جولیان آسانژ از پیشنهاد دادستان‌های سوئد استقبال کرده است. او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: «این‌‌ همان چیزی است که ما چهار سال بر سر آن جنگیده‌ایم.»

دادستانی سوئد در توضیح این تغییر رویه و استراتژی گفته است که دلیل آن به پایان رسیدن تاریخ اعتبار حکم فعلی صادر شده علیه جولیان آسانژ تا ماه اوت است.

آن مارین نای، دادستان اصلی این پرونده گفته است: «نظر من همواره این بوده است که اگر بخواهیم بازجویی از جولیان آسانژ را در سفارت اکوادور در لندن انجام بدهیم، کیفیت کار بازجویی پایین خواهد آمد و اگر بنا باشد در آینده دادگاهی برای رسیدگی به اتهام‌های طرح شده علیه متهم تشکیل شود، این دادگاه حتما در سوئد برگزار خواهد شد.»

او در ادامه گفته است: «در حال حاضر ما وقت کمی داریم. به همین منظور برای پیشبرد روند تحقیق، تصمیم گرفتیم که با وضع موجود کنار بیاییم و کم و کاستی‌ها را بپذیریم و با این موضوع کنار بیاییم که ممکن است روند بازجویی‌ها تأثیری در پیشرفت تحقیقات نداشته باشد.»

سایت ویکی‌لیکس پس از تأسیس، مکاتبات دیپلماتیک محرمانه ایالات متحده آمریکا و سایر کشور‌ها را منتشر کرد و به دنبال آن جولیان آسانژ به عنوان مؤسس آن به چهره‌ای معروف و جنجالی تبدیل شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    ترس جولیان آسانژ بیمورد است. مهاجرین جهان سوم و بخصوص مسلمانان، سوئد را به پایتخت تجاوزات جنسی تبدیل کرده اند و هیچ مجازاتی هم در بر نداشته است. با این استد لال که افشای تبهکاریها و تجاوزات جنسی جهان سومیها و مسلمانان نشانه نژاد پرستی و اسلام هراسی است، سیاستمداران، پلیس و وسائل ارتباط جمعی کور و کر و لال شده اند. جولیان آسانژ مسلمان نیست ولی یک چپی تمام عیار است که امتیازش برابر مسلمان بودن است. در سوئد بزرگترین جرم مرد ( اسکاندیناوی، متأهل با زن و بچه و مسیحی) بودن است. هر گونه افشای تاریخ جنایات اسلام و مسلمانان جرمی نا بخشودنی است. داستان اینکه چگونه چپ، اسلام را یافته میتواند همخوانی ایدئولوژیکی و بیماری روانی باشد. در سوئد ضد آمریکائی بودن یک امتیاز است و خطر استرداد به آمریکا منتفی است. من زمانی فکر میکردم که چپ ایرانی روانی است ولی هیهات که چپ غربی هم بهمان اندازه بیمار است.