ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار تعیین کننده وزیران امور خارجه ایران و آمریکا

در آستانه پایان مهلت رسیدن به توافق هسته‌ای، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و جان کری، وزیر خارجه آمریکا در شهر لوزان سوییس مشغول مذاکره هستند.

در آستانه پایان مهلت رسیدن به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در شهر لوزان سوییس مشغول مذاکره هستند. مهلت تعیین شده اواخر مارس به پایان می‌رسد.

بر اساس توافق قبلی بنا بود وزرای خارجه ایران و آمریکا دیشب، یک‌شنبه ۱۵ مارس/ ۲۴ اسفند با هم دیدار کنند اما این دیدار به دوشنبه ۱۶ مارس/ ۲۵ اسفند موکول شد. این سومین بار است که وزرای خارجه ایران و آمریکا با هم دیدار می‌کنند. پیش از این در مذاکرات ژنو و مونترو هم جلسات مشابهی برگزار شده بود.

نامه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه آمریکا به رهبران ایران و تأثیر آن بر مذاکرات موضوعی است که در کنار پرداختن به روند عادی مذاکرات در مورد آن صحبت خواهد شد.

در این نامه سناتورهای جمهوری‌خواه تهدید کرده‌اند که توافق‌ با ایران بیش از پایان دولت باراک اوباما دوام نخواهد داشت. بیم آن وجود دارد که این نامه باعث عقب‌نشینی ایران از مذاکرات شود یا آنها را به امتیازگیری از طرف آمریکایی وادارد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، عباس عراقچی، مذاکره کننده‌ ارشد ایران، حسین فریدون، دستیار و برادر رئیس‌جمهوری ایران و وندی شرمن، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا و کارشناسان دیگری از دو طرف مذاکره در این جلسه حضور دارند.

پس از این جلسه ظریف به بروکسل می‌رود تا با وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی عضو ۱+۵ نیز دیدار کند.

یک‌شنبه ۱۵ مارس، نخستین روز دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ برگزار شد و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به همراه عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزارت امور خارجه ایران با ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا دیدار کردند. وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم در این دیدار حضور داشت.

در نخستین روز دور تازه مذاکرات، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت که امیدوار است در چند روز آینده، رسیدن به توافق محقق شود. او گفت که اختلافات باقی‌مانده بیشتر سیاسی است تا فنی.

از سمت ایران هم عباس عراقچی، ابراز امیدواری کرد که اختلافات مهم در این دور از مذاکرات حل شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    زلزله بعد ا اتفاق خواهد افتاد.  همه منتظرند مواد توافقنامه اشکار شود......