ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه «بهترین معلم جهان» به یک آمریکایی رسید

بنیاد وارکی «جایزه جهانی معلمان» را به نانسی اتوِل اهدا کرد. دانش‌آموزان او در سال بیش از ۴۰ کتاب می‌خوانند.

بنیاد وارکی روز یکشنبه ۱۵ مارس /  ۲۴ اسفند «جایزه جهانی معلمان» را به نانسی اَتوِل آمریکایی اهدا کرد. ارزش این جایزه یک میلیون دلار است.

نانسی اتوِل: امیدوارم بتوانم به جوانان بفهمانم که آموزش یک امتیاز است.

نانسی اتوِل پس از دریافت جایزه گفت: «من شیفته چالش و عاشق زندگی آموزگاری‌ام. امیدوارم بتوانم به جوانان بفهمانم که آموزش یک امتیاز است.»

هیأت داوران «جایزه جهانی معلمان» متشکل از ۶۷ تن از کارشناسان آموزش، مدیران مدارس، روزنامه‌نگاران، رؤسای شرکت‌ها و دانشمندان از ۲۰ کشور جهان، از میان ۹ کاندیدای نهایی نانسی اتوِل را به‌عنوان بهترین معلم جهان انتخاب کردند.

این جایزه که توسط بنیاد وارکی، مستقر در دوبی اعطا می‌شود به‌عنوان جایزه نوبل معلمان شناخته شده است.

نانسی اتوِل به دلیل فعالیت آموزگاری‌اش در «مرکز آموزش و یادگیری» (CTL)، مدرسه‌ای تجربی واقع در ایالت مِین آمریکا که او در سال ۱۹۹۰ آن را تأسیس کرد، برنده این جایزه شد. هدف این آموزشگاه توسعه اشکال جدید آموزش است. برای نمونه در این مدرسه دانش‌آموزان در طول سال بیش از ۴۰ کتاب می‌خوانند در حالی که در آمریکا هر دانش‌آموز به‌طور متوسط کمتر از ۱۰ کتاب می‌خواند.

بنیانگذار «مرکز آموزش و یادگیری» خود ۹ کتاب درباره آموزش و تربیت نوشته و پیش از دریافت جایزه معتبر بهترین معلم جهان چندین جایزه دیگر نیز دریافت کرده است.

یک میلیون دلار به «مرکز آموزش و یادگیری»

بنیاد وارکی در وب‌سایت خود نوشته است: «چیزی که نانسی اتوِل را معلمی فوق‌العاده ویژه می‌سازد، نوآوری مداوم‌ او در مدت ۴۰ سال آموزگاری‌، تلاش‌های‌ او برای پرورش شهروندان جهان در کلاس‌های درس‌، و نگرش هدایت‌گرانه‌اش در زمینه آموزش و پرورش است.»

با دریافت جایزه بهترین معلم جهان، نانسی اتوِل سفیر بنیاد وارکی در جهان می‌شود.

او قصد دارد یک میلیون دلار جایزه خود را به تمامی وقف گسترش «مرکز آموزش و یادگیری» کند. اتوِل می‌خواهد ساختمان این آموزشگاه را نوسازی کند و با ایجاد یک صندوق و سیستم کمک مالی، کتابخانه‌ای مجهز برای دانش آموزان خود راه‌اندازی کند.

بنیاد وارکی را سانی وارکی هندی‌تبار و ساکن دوبی تأسیس کرده است. او کارآفرين آموزش و پرورش و سفیر نيکوکار یونیسف است. شرکت او بزرگترين مالک خصوصی مدارس ابتدایی در جهان با شبکه‌ای بيش از ۱۳۰ مدرسه در ۱۰ کشور جهان است.

معرفی نانسی اَتوِل:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.