ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل رژیم اسد را به جنایت جنگی در رقه متهم کرد

بمباران رقه در نوامبر ۲۰۱۴ توسط نیروی هوایی سوریه، ۱۱۵ قربانی به جا گذاشت. «امنستی اینترنشنال» در تازه‌ترین گزارش خود، این اقدام را جنایت جنگی خوانده است.

بمباران رقه در نوامبر ۲۰۱۴ توسط نیروی هوایی سوریه، ۱۱۵ قربانی به جا گذاشت. «امنستی اینترنشنال» در تازه‌ترین گزارش خود، این اقدام را جنایت جنگی خوانده است.

تازه‌ترین گزارش «امنستی اینترنشنال»، بمباران شهر رقه توسط نیروی هوایی سوریه را در رده جنایات جنگی قرار داده است.  در میان ۱۱۵ قربانی این بمباران در نوامبر ۲۰۱۴، دستکم ۱۴ کودک وجود داشتند.

رقه کانون شبه‌نظامیان داعش و پایتخت خلافت «دولت اسلامی» به شمار می‌رود. در بمباران یاد شده، یک مسجد، یک بازار پر از جمعیت و ساختمان‌هایی هدف قرار گرفتند که کاربرد نظامی نداشتند.

عفو بین‌الملل می‌گوید: «رژیم سوریه حق ندارد به بهانه حضور اعضای داعش، مناطق مسکونی و مردم بی‌دفاع غیرنظامی را هدف بگیرد.»

رژیم سوریه در حمله ماه نوامبر، از بمب‌های بشکه‌ای استفاده کرد. این بمب‌ها، بشکه‌هایی مملو از براده فلزات و مواد منفجره هستند که هنگام اصابت به زمین، به شعاع گسترده‌ای پراکنده می‌شوند.

دیدبان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) در زمان بمباران رقه خبر داده بود دست‌کم ۹۵ نفر در حملات هوایی رژیم بشار اسد به منطقه صنعتی رقه، واقع در شمال سوریه، کشته شده‌اند.

عفو بین‌الملل در حالی رژیم سوریه را به جنایت جنگی متهم کرده که موضوع داعش و مقابله با آن، اولویت کشورهای غربی در رویارویی با رژیم اسد را به حاشیه برده است.

جان کری، وزیر خارجه امریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس عنوان کرده که ایالات متحده برای تغییر سیاسی در سوریه و یافتن راه‌حلی دیپلماتیک در بحران این کشور، در نهایت باید با رژیم اسد مذاکره کند.

در چنگ داخلی ۴ ساله سوریه، بیش از ۲۰۰ هزار نفر کشته و سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند. یونیسف می‌گوید ۱۴ میلیون کودک سوری از عوارض جنگ به اشکال مختلف آسیب دیده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.