ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سریال فسادهای میلیاردی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسید

مسعود سلطانی فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران می‌گوید هر روز بخش مهمی از وقت او به بررسی پرونده فساد میلیاردی در «شرکت توسعه گردشگری ایران» اختصاص دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران می‌گوید هر روز بخش مهمی از وقت او به بررسی یک پرونده فساد میلیاردی در «شرکت توسعه گردشگری ایران» اختصاص دارد. وزیر دادگستری نیز هر هفته پیگیر این پرونده است.

مسعود سلطانی فر

مسعود سلطانی فر روز سه شنبه ۲۶ اسفند با اعلام این خبر سریال افشای فسادهای میلیاردی در دستگاه مختلف حکومتی را تکمیل کرد و پرده از یک اختلاس بزرگ در این سازمان برداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، او که در نشست خبری به اقدامات مختلف انجام شده در این سازمان طی سال ۱۳۹۳ اشاره می‌کرد، گفت این پرونده یکی از پرونده‌هایی است که مفسده اقتصادی آن مطرح است و اکنون تمام جزییات آن به مراجع نظارتی، قضایی و بازرسی کشور انتقال داده شده است و تمام مراجع قضایی روی پرونده شرکت توسعه گردشگری متمرکز هستند.

مطابق شواهد این پرونده، اموال این شرکت دولتی در اجرای قانون بودجه سال  ۱۳۸۹، قیمت گذاری غیر واقعی شده و سپس ۷۳ درصد از سهام دولت در شرکت توسعه گردشگری ایران به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گفته سلطانی فر، این شرکت مالک ۷۳ درصد گروه هتل‌های لاله است که دو مورد ادعای حقوقی و منازعه حقوقی در ارتباط با این شرکت وجود داشته که ادعای یکی از شرکت‌ها واهی بود و زیر یک میلیارد تومان هزینه کرده بود و ادعای عدم‌النفع ۱۷۶ میلیارد تومان را داشت.

 به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اما از سوی دیگر کمتر از نصف قیمت واقعی شرکت طبق اصل ۴۴ واگذار شده بود که با پیگیری‌های انجام شده، اکنون این واگذاری لغو شد و برنده این واگذاری شکایت کرده است ولی سازمان میراث فرهنگی توانسته حکم لغو واگذاری را در جهت استیفای حق دولت و مردم از دادگاه بگیرد.

اشاره سلطانی فر به لغو حکم واگذاری این شرکت، در حقیقت مربوط به رای هیات داوران ماده ۲۰ سیاست‌های اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است که طبق آن در دی ماه گذشته واگذاری شرکت توسعه گردشگری به بخش خصوصی ابطال شد.

از آن‌جا که اموالی که با انوع مالکیت‌های حقوقی در اختیار شرکت توسعه بود در زمان واگذاری مورد ارزیابی دقیق قرار نگرفته و تعدادی از املاک و دارایی‌ها اصلا قیمت گذاری نشده و فقط به بخش خصوصی واگذار شده بود، این امر مورد اعتراض سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت. شرکت خریدار، شرکتی با نام «ایران توسعه» بوده است.

شرکت توسعه گردشگري ايران در سال ۱۳۴۷ با هدف ساخت، تجهيز و  بهره برداري از اماکن اقامتی و پذيرائي با نام «شرکت توسعه مهمانخانه هاي ايران» شروع به فعاليت کرد.
پس از ادغام سازمان‌های ايرانگردی و جهانگردی با سازمان ميراث فرهنگی، نام اين شرکت به «شرکت توسعه گردشگری» ايران تغيير کرد و متولي توسعه زير ساخت هاي صنعت گردشگري کشور شد.

این شرکت مالک و بهره‌بردار هتل‌ ۵ ستاره لاله در تهران، هتل ۴ ستاره لاله در سرعین، هتل ۴ ستاره لاله چابهار، هتل صخره‌ای لاله در کندوان (آذربایجان شرقی) و مجتمع آب درمانی سبلان سرعین است.

از جمله شرکت‌های زیر مجموعه این شرکت بزرگ، می‌توان از «شرکت میراث آریا» و «شرکت اوج» نام برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجلس پس از سی و هفت سال جمهوری اسلامی و فساد های گسترده در کشور + گزارشات فساد، اختلاس و دزدی بهمراه لینک های مربوطه

    […] سریال فسادهای میلیاردی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگر… […]

  • سی و چهار سال علی خامنه ای و ارثیه فسادهای میلیاردی که بر جای گذاشته است + فهرست و لینک های مربوط به فساد و اختلاس و دزدی ها

    […] سریال فسادهای میلیاردی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگر… […]

  • جدول جامع مقالات و گزارش ها و فیلم ها در مورد اختلاس و فساد در جمهوری اسلامی ایران + لینک های مربوطه

    […] سریال فسادهای میلیاردی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگر… […]