ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق یونان و گروه یورو؛ وعده اصلاحات فوری

گروه یورو و آتن در مورد کمک‌های مالی بیشتر به یونان، به هم نزدیک شدند. دولت یونان پول بیشتری دریافت می‌کند، اما باید اصلاحات را هر چه سریع‌تر اجرا کند.

در پایان نشست یونان و گروه یورو در بروکسل که بیش از سه ساعت ادامه داشت، آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان و نمایندگان اروپا بر سر یک راهکار به توافق رسیدند: دولت یونان پول بیشتری دریافت می‌کند، اما در ازای آن باید اصلاحات را هر چه سریع‌تر اجرا کند.

آلکسیس سیپراس بعد از نشست بروکسل: ما پس از گفت‌وگوها خوش‌بین‌تر شده‌ایم.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نشست نخست‌وزیر یونان و نمایندگان اروپا در بروکسل شامگاه پنج‌شنبه ۱۹ مارس/ ۲۸ اسفند ماه برگزار شد.

بر پایه توافق صورت گرفته، دولت یونان می‌بایست در روزهای آینده اصلاحات مشخصی را که به پیش خواهد برد اعلام کند تا بتواند بخشی از ۲۴۰ میلیارد یورو بسته کمک مالی را دریافت کند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که در این نشست حضور داشت، در مورد تاریخ واریز کمک مالی چیزی نگفت و تنها به این بسنده کرد که «همه چیز باید سریع پیش برود».

این مبلغ ۱/۸ میلیارد یورو از بسته کمکی به علاوه بهره بانک مرکزی اروپا از اوراق قرضه دولت یونان است که میزان آن ۱/۹ میلیارد یورو‌ است.

به‌گفته کارشناسان، این مبلغ تا آغاز ماه آوریل به خزانه دولت یونان واریز خواهد شد.

در این نشست همه طرف‌ها بر حفظ موافقت‌نامه ۲۰ فوریه گروه یورو تأکید کردند. در این موافقت‌نامه وزیران اقتصاد اروپا برنامه نجات یونان مبنی بر پرداخت وام کمک به‌همراه پیشبرد اصلاحات در این کشور را تا پایان ماه ژوئن تمدید کرده بودند.

در بیانیه پایانی نشست بروکسل آمده است: «در فضای اعتماد متقابل ما همه آماده‌ایم به کار سرعت بخشیم و در اسرع وقت آن را تکمیل کرده و به پایان برسانیم.»

آلکسیس سیپراس، رئیس دولت چپگرای یونان بعد از نشست بروکسل گفت: «ما پس از گفت‌وگوها خوش‌بین‌تر شده‌ایم.»

او گفت: «تمام طرف‌ها تلاش کردند بهترین کار را انجام دهند و مسائل اقتصاد یونان را حل کنند.»

سیپراس تأکید کرد که کشورش موظف به اجرای اقداماتی نشده که به کوچک شدن اقتصادش منجر شود.

در نشست بروکسل که تا پاسی از شب ادامه داشت، علاوه بر آلکسیس سیپراس و آنگلا مرکل، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا، یرون دایسِبلوم، رئیس گروه یورو و ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز شرکت داشتند.

بدهی‌های یونان در حدود ۳۱۵ میلیارد یورو ارزیابی می‌شود که بیش از ۱۷۵درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. این مبلغ در تاریخ اتحادیه اروپا یک رکورد به حساب می‌آید.

حزب چپگرای سیریزا که در انتخابات ماه ژانویه در یونان به پیروزی رسید، سیاست‌های انقباضی و ریاضتی گروه سه گانه موسوم به تروئیکا را مسئول نتایج فاجعه‌بار اقتصادی در این کشور می‌داند.

کاهش یک‌سومی حداقل دستمزد، حذف یک‌سوم از حقوق بازنشستگان، محروم‌شدن نزدیک به سه میلیون نفر از جمعیت ۱۰ میلیونی یونان از بیمه درمانی، بیکاری ۲۵ درصدی که در میان جوانان به ۵۰ درصد می‌رسد و افت تولید ناخالص ملی این کشور به میزان یک چهارم، از پیامدهای سیاست‌های انقباضی گروه تروئیکا معرفی می‌شوند.

۲۶ فوریه و در پی آخرین مذاکرات اتحادیه اروپا و رهبران یونان که بر اساس آن سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور تمدید شد، گروهی از مخالفان این سیاست در یونان به خیابان‌ها آمدند و علیه آن دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.