ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار بمب در تحریریه یک نشریه اسلامگرا در استانبول

در بمب‌گذاری در دفتر نشریه «ایدیملار» که به حلقه‌ای از اسلامگرایان سنی خواهان خلافت اسلامی تعلق دارد، دست‌کم سه روزنامه‌نگار مجروح و یک روزنامه‌نگار به قتل رسیدند.

در اثر انفجار بمب در تحریریه یک نشریه اسلامگرا در استانبول یک روزنامه‌نگار کشته شد و سه روزنامه‌نگار دیگر هم مجروح شدند.

محل انفجار بمب در محاصره پلیس استانبول

خبرگزاری دوغان گزارش داده است که شامگاه گذشته در استانبول در دفتر نشریه «ایدیملار» بمبی منفجر شد. این نشریه به حلقه اسلامگرایان «رزمندگان شرق بزرگ مسلمان» تعلق دارد.

«رزمندگان شرق بزرگ مسلمان» (IBDA-C) در پی به وجود آوردن یک دولت اسلامی فراگیر در خاورمیانه است که مرکز خلافت آن استانبول باشد. این گروه در سال‌ ۱۹۷۷ توسط یک دانشجوی رشته حقوق به نام صالح میرزابیگلو با تأثیرپذیری از اندیشه‌های چپ رادیکال و آموزه‌های اسلام سیاسی بنیان گذاشته شد. اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا این گروه را در فهرست گروه‌های تروریست قرار داده‌اند.

خبرگزاری دوغان گزارش داده است که در اثر انفجار بمب در تحریریه «ایدیملار» دیوار تحریریه و بخشی از طبقه سوم عمارت فروریخته است. شیشه پنجره بسیاری از خانه‌هایی که در همسایگی این عمارت قرار دارند نیز در اثر موج انفجار شکسته است.

پلیس ترکیه ابتدا احتمال داده بود که در این عمارت لوله گاز منفجر شده باشد. اما اکنون معلوم شده که این حادثه در اثر انفجار بمب به وجود آمده است. هنوز کسی یا گروهی مسئولیت بمب‌گذاری در دفتر نشریه «ایدیملار» را به عهده نگرفته است.

در ماه‌های گذشته استانبول صحنه چندین بمب‌گذاری بوده است. در ژانویه سال جاری در یک عملیات انتحاری یک پلیس مجروح شد. اواخر فوریه به خاطر بمب‌گذاری در کنسولگری آمریکا در استانبول پلیس وارد عمل شد و بمب را خنثی کرد.

داعش ترکیه را جزو قلمرو امپراطوری خود به شمار می‌آورد و به همین جهت دولت ترکیه در ماه‌های گذشته همواره از بمب‌گذاری‌ها و عملیات انتحاری احتمالی از سوی داعش ابراز نگرانی کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.