ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ثبت بالاترین آمار تقاضای پناهندگی در کشورهای ثروتمند در ۲۲ سال اخیر

درخواست پناهندگی در کشورهای صنعتی، در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ۲۰۱۳، ۴۵ درصد افزایش داشته است. آلمان با بیش از ۱۷۳ هزار متقاضی پناهندگی، محبوب‌ترین کشور برای پناهجویان است.

درخواست پناهندگی در کشورهای صنعتی در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل از آن ۴۵ درصد افزایش داشته است. بیشترین پناهجویان جهان را سوری‌ها تشکیل می‌دهند و آلمان محبوب‌ترین کشور برای پناهجویان است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید که در سال ۲۰۱۴ بیشترین پناهجویان از سوریه بوده‌اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در گزارش سال ۲۰۱۴ خود که روز پنج‌شنبه ۲۶ مارس/ ۶ فروردين منتشر شده، از افزایش بی‌سابقه تقاضای پناهندگی در کشورهای ثروتمند جهان در ۲۲ سال اخیر خبر داده است.

بر پایه گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، حدود ۸۶۶ هزار نفر در سال گذشته میلادی در ۴۴ کشور صنعتی درخواست پناهندگی داده‌اند. این آمار نشان دهنده افزایش ۴۵ درصدی تقاضای پناهندگی نسبت به سال ۲۰۱۳ است.

اروپا افزایش ۴۷ درصدی درخواست پناهندگی در سال ۲۰۱۴ را ثبت کرده است که اگر آن را محدود به ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا کنیم، افزایش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در میان کشورهای جهان آلمان محبوب‌ترین کشور برای پناهجویان شناخته شده است.

در سال ۲۰۱۴، ۱۷۳ هزار و ۱۰۰ تقاضای پناهندگی در آلمان ثبت شده است. پس از آلمان، آمریکا با ۱۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر، ترکیه با ۸۷ و ۸۰۰ نفر، سوئد با ۷۵ هزار و ۱۰۰ نفر و ایتالیا با ۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر بیشترین متقاضیان پناهندگی را داشته‌اند. این پنج کشور ۶۰ درصد درخواست پناهندگی در کل جهان را داشته‌اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در گزارش خود گفته است که سوئد نسبت به جمعیت‌ خود بیشترین پناهجو را داشته است. در سوئد، در هر یک‌ هزار نفر، ۲۴ نفر تقاضای پناهندگی داده‌اند و این یک رکورد جهانی برای سوئد محسوب می‌شود.

بعد از سوئد، مالت ۱۷,۵، لوکزامبورگ ۱۲,۶ و سوئیس  ۱۲,۳ متقاضی پناهندگی در هر هزار نفر دارند.

پنج کشور شمال اروپا با یک جهش ۳۸ درصدی از پرونده‌های دریافتی، بالاترین میزان افزایش پناهجویان را در یک سال گذشته در اروپا داشته‌اند.

سوئد در این میان ۷۰ درصد پناهجویان کشورهای شمال اروپا را داشته است. متقاضیان پناهندگی در دانمارک در یک سال گذشته ۹۶ درصد افزایش داشته اما این کشور کمترین درخواست‌کننده را در میان این کشورها داشته است.

ایتالیا در سال گذشته میلادی به‌شکل بی‌سابقه‌ای پناهجو ثبت کرده است. اگر میزان درخواست پناهندگی را در کشورهای جنوب اروپا در نظر بگیریم، ایتالیا و ترکیه با افزایش ۹۵ درصدی ثبت پناهجویان مواجه بوده‌اند. این پدیده در ایتالیا با توجه به ورود پناهجویان شمال آفریقا از آن سوی دریای مدیترانه و در ترکیه با در نظر گرفتن همسایگی این کشور با سوریه، قابل توضیح است.

از میان کشورهای اروپایی نروژ، پرتغال و فرانسه نسبت به سال ۲۰۱۳ کمترین پناهجو را داشته‌اند. نروژ منفی ۶,۴ درصد، پرتغال منفی ۶ درصد و فرانسه منفی ۱,۲ متقاضی پناهندگی را ثبت کرده‌اند در حالی که این کشورها در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بیشترین پناهجو را داشتند.

گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌افزاید کانادا و آمریکا نیز افزایش شدید متقاضی را داشته‌اند: کانادا نسبت به سال ۲۰۱۳ یک‌سوم بیشتر و ایالات متحده ۴۴ درصد بیشتر. استرالیا و نیوزلند نیز با افزایش ۲۳ درصدی میزان متقاضیان پناهندگی مواجه بوده‌اند.

بیشترین پناهجویان با ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ نفر از سوریه و سپس از عراق بوده‌اند. پس از این دو کشور افغان‌ها، صرب‌ها و کوسوها و اریتره‌ای‌ها قرار دارند.

تعداد سوری‌های متقاضی پناهندگی در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ۲۰۱۳ دو برابر و نسبت به سال ۲۰۱۱، ۱۷ برابر بیشتر شده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به وضعیت اوکراین هم پرداخته و گفته است تعداد اوکراینی‌هایی که در سال ۲۰۱۴ به‌ دنبال مکان امنی بوده‌اند، ۹۹۸ درصد افزایش داشته است. اوکراین از رتبه ۴۰ به رتبه ۱۴ بیشترین متقاضی پناهندگی رسیده است.

در فهرست کشورهایی که اتباع آن‌ها بیشترین تقاضای پناهندگی را نسبت به سال ۲۰۱۳ داشته‌اند، گامبیا با افزایش ۱۸۷ درصدی، سوریه با افزایش ۱۶۶ درصدی، اریتره با افزایش ۱۱۷ درصدی، هندوراس با افزایش ۱۱۰ درصدی و سنگال با افزایش ۱۰۳ درصدی قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.