ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: گروه‌های فلسطینی مرتکب جنایت جنگی شده‌اند

در گزارش ۲۶ مارس این سازمان حقوق بشری آمده که جنگجویان فلسطینی در جنگ ۵۰ روزه با اسرائیل امنیت و جان غیرنظامیان را «به روشنی نادیده گرفتند».

سازمان عفو بین‌الملل پرتاب راکت‌ و خمپاره‌ توسط گروه‌های فلسطینی در تابستان گذشته و در هنگام بحران غزه را جنایت جنگی دانسته است. حماس گفته است گزارش عفو بین‌الملل اشتباهات فراوانی دارد و این اتهام‌ها نادرست است.

در گزارش این این سازمان حقوق بشری که امروز ۲۶ مارس منتشر شده، آمده که جنگجویان فلسطینی، امنیت و جان غیرنظامیان در جنگ ۵۰ روزه با اسرائیل را «به روشنی نادیده گرفتند».

بنا بر آمار سازمان ملل، بیش از ۴۸۰۰ راکت و ۱۷۰۰ خمپاره در فاصله ۸ ژوئیه و ۲۶ اوت از غزه به سوی اسرائیل پرتاب شد که ۲۲۴ راکت و خمپاره به مناطق مسکونی اسرائیل اصابت کرده است. این سازمان به مرگ شش غیرنظامی اسرائیلی اشاره کرده که یک کودک ۴ ساله هم در میان آن‌ها بود. همچنین بر اساس این گزارش در جمله دیگری از این نیرو‌ها به کمپ الشاطی، ۱۳ فلسطینی کشته شده‌اند که ۱۱ نفر از آن‌ها کودک بوده‌اند.

به گفته سازمان عفو بین‌الملل، تمام راکت‌های حماس و سایر گروه‌های فلسطینی دقت هدف‌گیری ندارند چون سیستم هدایت و کنترل در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل اکثریت جمعیت ۸. ۳ میلیونی اسرائیل می‌توانند هدف این راکت‌ها قرار بگیرند. استفاده از چنین سلاح‌هایی بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع است و به گفته این سازمان در اثر این حملات «دایره وحشت در اسرائیل گسترش یافته.»

موارد دیگر نقض قوانین بین‌المللی توسط گروه‌های فلسطینی در جریان جنگ ۵۰ روزه نیز در گزارش سازمان عفو بین‌الملل ذکر شده است.

انبار کردن راکت‌ و مهمات در ساختمان‌های غیرنظامی مثل مدارس سازمان ملل و حمله این نیرو‌ها به نزدیکی مناطق مسکونی از موارد دیگری است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان گفته که خشونت و جنایت طرف اسرائیلی غیرقابل انکار است اما خشونت یک طرف، مجوز خشونت طرف دیگر نیست.

سخنگوی حماس گزارش عفو بین‌الملل را روایت اسرائیلی‌ها دانسته اما سخنگوی دولت اسرائیل از آن استقبال کرده است.

۵۸۵ ۱ فلسطینی در جنگ ۵۰ روزه اسرائیل با گروه‌های فلسطینی کشته شدند که ۵۳۰ نفر از آن‌ها کودک بودند.

در اسرائیل ۶۷ سرباز و شش غیرنظامی کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.