ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی نیروهای جبهه النصره در اطراف ادلب

جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه حملات خود را از روز سه‌شنبه آغاز کرده و ۱۷ موضع نیروهای دولتی را تصرف کرده‌ است. در این حملات ۶۸ نفر کشته شده‌اند.

نیروهای جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه، طی سه روز گذشته حملاتی را به اطراف شهر کلیدی ادلب آغاز کرده‌اند. در این حملات ۱۷ موضع نیروهای دولتی تصرف و ۶۸ نفر کشته شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشته است نیروهای جبهه النصره با پشتیبانی گروه احرار الشام و دیگر گروه‌های اسلامی در اطراف شهر ادلب در حال پیشروی هستند.

شاهدان محلی گفته‌اند خودروهای نظامی ارتش را در این منطقه دیده‌اند که از قرارگاه‌های خود عقب‌نشینی می‌کردند.

ادلب مرکز استانی به همین نام است که در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و بیشتر آن در دست جبهه النصره است. ادلب یکی از شهرهایی است که قیام بر ضد حکومت بشار اسد را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد. اگر ادلب به دست نیروهای النصره بیفتد پس از رقه دومین مرکز استانی خواهد بود که در طول چهار سال نبرد نیروهای دولتی و شورشیان، از کنترل ارتش سوریه خارج خواهد شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است تسخیر مقرهای نیروهای دولتی آن‌ها را مجبور ساخته تا سدها و موانع جدیدی را در داخل شهر ایجاد کنند.

به‌گزارش این نهاد غیردولتی درگیری‌ها روز پنجشنبه ۲۶ مارس / ۶ فروردين نیز در ورودی ادلب ادامه داشت و نیروهای دولتی تلاش می‌کنند تا ابتکار عمل را بار دیگر به‌دست آورند.

بر اساس آخرین آمار دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در این سه روز درگیری، ۳۷ تن از شورشیان جبهه النصره و ۳۱ نفر از وفاداران به حکومت اسد کشته شده‌اند. یوسف قطب، نفر دوم گروه احرار الشام نیز در میان کشته‌شدگان است.

احرار الشام از نخستین گروه‌های اسلامگراست که درگیری‌های نظامی در سوریه را آغاز کرد. آن‌ها با جبهه النصره ائتلافی را ایجاد کردند که نام آن را «ارتش فتح» گذاشته‌اند.

روز پنجشنبه، این گروه ویدئویی را منتشر کرد که در آن شیخ ابومحمد الصادق، رهبر مذهبی گروه از ساکنان ادلب خواسته است تا از نیروهای «شبیحه» (نیروهای لباس‌شخصی وابسته به حکومت بشار اسد) دوری کنند و به نبرد با رژیم بپیوندند.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ النصره چندین گروه شورشی را از این استان بیرون راند. این گروه نیز همچون گروه دولت اسلامی (داعش) که قصد دارد حکومت خلیفه‌ای را در سوریه و عراق ایجاد کند، می‌خواهد «امارتی» در شمال سوریه تشکیل دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.