ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وابستگان به القاعده عاملان حمله تروریستی به موزه تونس بودند

کمی پس از حمله تروریستی به موزه باردو در تونس داعش خود را عامل آن معرفی کرد اما اکنون مقامات تونسی با دستگیری ۲۳ تن از مظنونان اصلی، القاعده را عامل آن دانسته‌اند.

مقامات تونسی ۲۳ تن از مظنونان اصلی حمله تروریستی به موزه باردو را دستگیر کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند افراد دستگیر شده از وابستگان به شبکه القاعده هستند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد ناجم غرسلی، وزیر کشور تونس روز پنجشنبه ۲۶ مارس / ۶ فروردين در یک نشست رسانه‌ای گفت افراد دستگیر شده به یک هسته تروریستی تعلق دارند که ۸۰ درصد آن با این بازداشت‌ها متلاشی شده است. او همچنین گفت یکی از دستگیرشدگان زن است.

به‌گفته وزیر کشور تونس همه دستگیرشدگان تونسی هستند. دو مراکشی، یک الجزایری و یک تونسی نیز گریخته‌اند.

در جریان حمله تروریستی ۱۸ مارس / ۲۷ اسفند به موزه ملی باردو در شهر تونس، پایتخت جمهوری تونس، دو مرد با لباس نظامی وارد موزه شدند و روی گردشگران آتش گشودند. از ۲۱ نفری که در این حمله کشته شدند ۲۰ نفر گردشگر خارجی و یک نفر مأمور پلیس بودند. دو مهاجم نیز در این حمله کشته شدند.

ناجم غرسلی جزئیات بیشتری ارائه داد و گفت این عملیات تروریستی توسط لقمان ابوصخر هدایت شده است. ابوصخر الجزایری‌تبار است و به‌عنوان رهبر گروه «عقبه بن نافع»، وابسته به القاعده شناخته می‌شود. ارتش تونس از دو سال پیش در کوه‌های مرزی الجزایر به دنبال او می‌گردد.

با این اطلاعات، وزیر کشور تونس پذیرفتن مسئولیت این عملیات تروریستی توسط «دولت اسلامی» (داعش) را رد کرد و گفت رقبای آن‌ها، القاعده در مغرب اسلامی عامل این حمله بودند.

به‌گفته ناجم غرسلی دو مهاجم کشته‌شده مقادیر زیادی مواد منفجره نیز در کمربند خود پوشانده بودند که اگر آن‌ها را منفجر می‌کردند بخش بزرگی از موزه نابود می‌شد. تنها واکنش سریع مأموران امنیتی بود که مانع از این اقدام و کشته شدن افراد بیشتری شد.

شش روز پس از حمله تروریستی به موزه باردو مراسم بازگشایی نمادین آن روز سه‌شنبه در این موزه برگزار شد.

هزاران نفر از مردم تونس با تکان دادن پرچم کشورشان و در دست داشتن پلاکاردهایی با کلمات «از تونس دیدن کنید» در پشت موانع ایجادشده در نزدیکی موزه تجمع کرده بودند و یک ارکستر موسیقی در سالن موزه برنامه اجرا کرد.

موزه باردو که اشیاء آن قدمت سه هزار ساله دارند در تعطیلات آخر هفته به روی همگان باز خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.