ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا خشونت علیه افراد با حجاب، دستاربند و با ریش را جرم ناشی از نفرت شناخت

در به‌روزشده‌ترین دفترچه راهنمای آموزشی برخود با جرایم ناشی از تنفر، دولت فدرال آمریکا خشونت به اقلیت‌های سیک، هندو و عرب‌های آمریکایی را به رسمیت می‌شناسد.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، ۱۴ سال پس از ۱۱ سپتامبر و حملات انتحاری القاعده به برج‌های دوقلوی «مرکز تجارت جهانی» در شهر نیویورک، جرایم نفرت‌ورزی علیه افرادی که شبیه مسلمان‌ها هستند را به رسمیت شناختند.

جامعه سیک‌های ایالات متحده آمریکا از دولت می‌خواهد که جرایم ناشی از نفرت علیه آن‌ها را به رسمیت بشناسد.

دفتر پژوهشی پلیس اف‌بی‌آی به‌تازگی در پایگاه اینترنتی خود به‌روزشده‌ترین دفترچه راهنمای آموزشی برخود با جرایم نفرت‌ورزی را منتشر کرد. در این دفترچه که مخصوص پلیس، دادستان‌ها و مأموران وزارت دادگستری است، جرایم ناشی از تنفر بر اساس شباهت ظاهری به مسلمانان توضیح داده شده‌اند.

پس از حملات ۱۱ سپتامبر، کسانی که مسلمان نیستند اما شباهت ظاهری به مسلمانان و رنگین‌پوستان عرب دارند هم قربانی‌های جرایم ناشی از نفرت شدند. از جمله سیک‌ها و هندوها به دلیل شباهت ظاهریشان به مسلمان‌ها در ۱۴ سال گذشته قربانی‌های این خشونت‌ها بوده‌اند.

اکنون حمله، تهدید، ضرب و شتم و قتل افرادی که حجاب می‌پوشند، ریش دارند یا دستار به سر می‌بندند اگر بر اساس تقسیم‌بندی کلیشه‌ای این افراد یا از روی تعصب نژادی و یا مذهبی باشد، جرایم ناشی از نفرت محسوب می‌شود. در این تقسیم‌بندی پلیس فدرال، به‌طور ویژه به اقلیت‌های سیک، هندو و جامعه عرب ساکن آمریکا اشاره شده است.

قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا، سازمان‌های حقوق بشری و گروه‌های حمایت از حقوق اقلیت‌های نژادی، قومی و مذهبی از گنجاندن اقلیت‌هایی مانند «سیک‌ها و هندوها» در این دفترچه استقبال کرده‌اند.

تفاوت جرایم ناشی از نفرت با دیگر جرایم

تقسیم‌بندی جرایم ناشی از نفرت (Hate Crimes) در ساختار حقوقی ایالات متحده امریکا به گونه‌ای است که وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و پلیس فدرال آمریکا مستلزم هستند که آمار این جرایم را به‌صورت عمومی منتشر کنند.

سوگواری مسلمانان آمریکا برای سه دانشجوی مسلمان در ایالات کارولینای شمالی که به ضرب گلوله در بهمن ماه ۱۳۹۳ به قتل رسیدند.

همچنین برخورد کیفری با جرایم نفرت‌ورزی متفاوت است و نوع مجازات هم تفاوت دارد. افرادی که مجرم شناخته می‌شوند مستلزم هستند که در کلاس‌های آموزشی پذیرش گوناگونی‌های افراد جامعه شرکت کنند.

قربانی‌های جرایم ناشی از نفرت نیز از حمایت ویژه پلیس، نهادهای قضایی و سرویس‌های تأمین اجتماعی دولت برخوردارند. به عنوان مثال اگر چنانچه حضور در دادگاه و رودررویی با متهم، موجب آزار روحی آن‌ها شود، می‌توانند در فضای امن تری به قاضی، هیئت منصفه و دیگر اعضای دادگاه شهادت دهند. همچنین پلیس و نهاد‌های قضایی مستلزم هستند که به قربانی‌ها کمک کنند که شرایط امنیتی خود را درک کنند و یا امنیت آن‌ها را تأمین کنند.

این اقدام پلیس فدرال آمریکا به تعریف و توضیح جرایم ناشی نفرت که مرتبط به شکل ظاهری مسلمان‌ها هستند، اولین تلاش دولت فدرال ایالات متحده برای تشویق به ردیابی، تحت تعقیب قراردادن و مستندسازی جرایم ناشی از نفرتی است که ۱۴ سال است اقلیت‌های نژادی، قومی و مذهبی آمریکا را در معرض خطر قرار داده است.

حمایت‌های گروه‌های هندی-آمریکایی

در سال ۲۰۱۱ دو سالمند سیک که برای پیاده‌روی به بیرون منزل در ایالت کالیفرنیا رفته بودند، به ضرب چندین گلوله کشته شدند. در ۵ اوت ۲۰۱۲، یک مرد چهل ساله سفیدپوست که با گروه های نژادپرست ارتباط داشت و در ارتش آمریکا هم خدمت کرده بود، به معبد سیک‌ها در ویسکانسین حمله کرد و ۶ نفر را به ضرب گلوله کشت و ۴ نفر را زخمی کرد.

سوگواری سیک‌ها برای کشته‌شدگان حمله مرد نژادپرست به مبعدشان در ویسکانسن (۲۰۱۲)

قتل، خشونت فیزیکی، توهین، تخریب اموال، تخریب منازل افرادی که شبیه مسلمانان هستند در ۱۴ سال گذشته در بسیاری از ایالت‌های آمریکا صورت گرفته است.

گروه‌های هندی-آمریکایی و نمایندگان سیاسی‌شان در طی ۱۴ سال گذشته مشغول رایزنی با نهاد‌های اجرای قانون در آمریکا بودند تا مساله خشونت علیه هندی-آمریکایی‌ها به عنوان جرم ناشی از نفرت شناخته شود.

ایمی برا، تنها عضو هندی-آمریکایی مجلس نمایندگان ایالات متحده، در رسمیت دادن به جرایم نفرت علیه سیک‌ها و هندوها نقش مهمی ایفا کرده است. او به همراه چندین عضو دیگر مجلس نمایندگان، وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا را تشویق کرده است که راهنماهای مربوط به جرایم نفرت را مورد بازبینی قرار دهند.

برا می‌گوید: «پس از حملات سپتامبر ۱۱، بسیاری از آمریکایی‌ها، به‌خصوص سیک‌ها، هندوها و عرب‌های آمریکایی قربانی جنایات نفرت و تبعیض شده‌اند. پذیرش باورها و مذاهب افراد یک ارزش اساسی در کشور ماست و ما باید از جنایاتی که با انگیزه تعصب و  تنها به خاطر اعتقادات مذهبی افراد را قربانی می‌کنند، جلوگیری کنیم.»

جو کرالی، نماینده دمکرات نیویورک در کنگره نیز در این راه همراه ایمی برا بوده است؛ او می‌گوید: «پیگیری جنایات ناشی از نفرت و مستندسازی این جرایم، چیزی بیش از ستون آمار پر کردن است. این حرکت به این معنی است سازمان‌های اجرای قانون به منابع و اطلاعاتی که به آن‌ها برای جلوگیری از این جرایم و خشونت‌ها کمک خواهد کرد، دست پیدا می‌کنند.»

کسانی که به دیگران به خاطر داشتن ریش، دستار، عمامه، حجاب و... حمله می‌کنند عموماً تفاوت میان سیک‌ها، هندوها و مسلمانان را نمی‌دانند. برای آن‌ها شکل ظاهری افراد «غریب» یا «عجیب» نمود می‌کند و این نشناختن دیگری خود عامل ترس و نفرت است.

این اولین بار است که در تاریخ آمریکا چند گروه اقلیت که در باورهای مذهبی به هم هیچ شباهتی ندارند به خاطر شکل ظاهری‌شان در یک دسته «مورد حمایت قانون» قرار می‌گیرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.