ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی حفظ کرد

پس از درخواست تجدیدنظر در رأی دادگاه عمومی اتحادیه اروپا مبنی بر حذف نام حماس از فهرست سازمان‌های تروریستی، اتحادیه اروپا تصمیم به حفظ نام حماس در این فهرست گرفت.

اتحادیه اروپا روز جمعه ۲۷ مارس / ۷ فروردين تصمیم به حفظ نام حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی گرفت. این تصمیم در پی درخواست تجدیدنظر در رأی ماه دسامبر دادگاه عمومی اتحادیه اروپا مبنی بر حذف نام حماس از این فهرست گرفته شده است.

اتحادیه اروپا در ماه دسامبر سال ۲۰۰۱ جنبش حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

در روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۴ / ۲۶ آذر ۱۳۹۳ بر اساس حکم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا نام حماس از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف ‌شد اما مسدود شدن دارایی‌ها آن در اروپا همچنان پابرجا ماند.

این تصمیم دادگاه اتحادیه اروپا از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. نتانیاهو گفت نام حماس باید فوری به فهرست سازمان‌های تروریستی بازگردانده شود. حماس که اسرائیل را به‌رسمیت نمی‌شناسد از این تصمیم استقبال کرد. حماس تصمیم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا را نشانه‌ای از آرامش و بازگشت احتمالی به عنوان یک طرف گفت‌وگوی مشروع در صحنه منطقه دید.

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا نيز در روز ۱۹ ژانويه / ۲۹ دی ۱۳۹۳ در بروکسل عليه رأی دادگاه عمومی اروپا درخواست تجديدنظر کردند.

در فهرست جدید ۱۰ فرد و ۲۳ نهاد وجود دارند. اتحادیه اروپا در ماه دسامبر سال ۲۰۰۱ جنبش حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

این اتحادیه فهرست سازمان‌های تروریستی را در پی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به ایالات متحده تهیه کرد. اروپا ابتدا شاخه نظامی حماس و سپس در سپتامبر سال ۲۰۰۳ شاخه سیاسی این گروه را در این فهرست قرار داد.

سازمان «تکفیر و هجرت» و همچنین سازمان غیردولتی «بنیاد سرزمین مقدس برای امداد» از فهرست سازمان تروریستی اتحادیه اروپا خارج شدند. این فهرست آخرین بار در ماه ژوئیه ۲۰۱۴ تهیه شده بود.

سازمان «تکفیر و هجرت» همان سازمان تندرو جماعت‌المسلمین است که پس از انشعاب از اخوان‌المسلمین در دهه ۶۰ میلادی در مصر بنیان گذارده شد.

«بنیاد سرزمین مقدس برای امداد» نیز در سال ۲۰۰۸ از سوی دستگاه قضائی تگزاس در آمریکا متهم به تأمین ۱۲ میلیون دلار کمک مالی به حماس شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.