ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمريکا يک شرکت نفتی را به دليل همکاری با ايران جريمه کرد

شرکت نفتی «شلومبرگر» که یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی جهان است، رسماً در ايران و سودان کار ‌می‌کند، اما شعبه آن در تگزاس از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ «مخفيانه» با ايران همکاری کرده.

آمريکا شرکت نفتی «شلومبرژه» را به دليل همکاری با ايران و سودان ۲۳۲ ميليون دلار جريمه کرد.

شرکت نفتی «شلومبرژه » به پرداخت ۲۳۲ ميليون دلار جريمه و غرامت محکوم شده است

به گزارش رويترز، اصل جريمه ۱۵۵.۲ ميليون دلار است که افزون بر اين، شرکت و همچنين شرکت «شلومبرژه » بايد ۷۷.۶ ميليون دلار غرامت نيز بپردازد.

اين شرکت نفتی را که دو برادر فرانسوی در سال ۱۹۲۷ تأسيس کرده بودند، رسماً می‌تواند در ايران و سودان کار کند اما شعبه آن در تگزاس که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ به طور «مخفيانه» با ايران همکاری کرده، از چنين اجازه‌ای برخوردار نبوده است.

شرکت شلومبرژه از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی در زمینه حفاری و کشف و استخراج نفت و گاز است.

تحريم‌ها عليه ايران به دليل برنامه اتمی اين کشور است که گمان می‌رود ابعاد نظامی داشته باشد، هر چند ايران می‌گويد در برنامه اتمی اهداف نظامی را دنبال نمی‌کند.

تحريم نفتی افزون بر تحريم‌های شورای امنيت سازمان ملل متحد است که از سوی آمريکا عليه ايران اعمال شده و کشورها و شرکت‌هايی که اين تحريم را نقض کنند، با مجازات‌های مالی روبرو می‌شوند.

تحريم نفتی ايران سبب شد که ميزان فروش نفت اين کشور کاهش پيدا کند و اقتصاد ايران با مشکلات عمده‌ای روبرو شود.

به دليل ميزان تاثير تحريم‌ها بر اقتصاد ايران، مقامات جمهوری اسلامی در مذاکرات تازه هسته‌ای که از سال ۱۳۹۲ در جريان است، می‌گويند لغو تحريم‌ها بايد در توافق هسته‌ای گنجانده شود.

به تازگی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نيز گفته که لغو تحريم‌ها بايد در متن توافق هسته‌ای باشد نه نتيجه آن. اما آمريکا و ساير قدرت‌های جهانی می‌گويند لغو تحريم‌ها بايد تدريجی و بر اساس پايبندی ايران به عدم تلاش برای ساخت سلاح اتمی باشد.

لغو تحريم‌ها يکی از اختلافات جدی ايران و قدرت‌های جهانی در مذاکرات هسته‌ای است که دور تازه آن از هفته گذشته در لوزان سوئيس آغاز شده است.

آمريکا: ايران بايد تصميم لازم را بگيرد

آمريکا و آلمان در آستانه پايان مهلت مذاکرات هسته‌ای بار ديگر گفته‌اند که ايران بايد برای نهايی‌شدن توافق هسته‌ای تصميم لازم را بگيرد و گام‌های عملی بر دارد. مهلت مذاکرات هسته‌ای ۳۱ مارس / ۱۱ فروردين به پايان می‌رسد.

قدرت‌های جهانی هفته گذشته نيز گفته بودند که ايران اکنون بايد تصميم‌های دشوار بگيرد اما تهران در مقابل می‌گويد اين غرب است که بايد تصميم لازم را بگيرد.

ايران: سايت فردو با پتانسيل غنی‌سازی باقی می‌ماند

در حالی که مهلت مذاکرات رو به پايان است و طرف غربی در خصوص لغو تحريم‌ها و فعاليت‌هايی مانند غنی‌سازی با ايران دارای اختلاف است، يک ديپلمات ايرانی که نامش فاش نشده به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا گفته که سايت غنی‌سازی فردو از ابتدا با هدف آلترناتيو برای سايت غنی‌سازی نطنز ايجاد شده است و در توافق جامع نيز اين پتانسيل باقی می‌ماند.

سايت فردو با ظرفيت سه هزار سانتريفيوژ به عنوان آلترناتيو سايت نطنز با توجه به نگرانی‌های ناشی از تهديد احتمالی نظنز ايجاد شد.

خبرگزاری آسوشيتدپرس نيز جمعه گزارش داده بود که امکان دارد آمريکا در ازای اعمال محدوديت در «برنامه تحقيق و توسعه تأسيسات هسته‌ای ايران»، اجازه ادامه فعاليت صدها سانتريفيوژ را در يکی از سايت‌های هسته‌ای (احتمالاً مرکز هسته‌ای فُردو) بدهد.

اما تهران هم مايل است «برنامه تحقيق و توسعه تأسيسات هسته‌ای» را بدون محدوديت پيش ببرد و هم در پی پايان فوری تحريم‌ها به ويژه تحريم صنعت نفت ايران و تحريم‌های اقتصادی است، خواسته‌ای که قدرت‌های جهانی با آن موافق نيستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.