ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گالری عکس و گزارش تصویری

مهمانی نوروزی زمانه

بیست هشتم ماه مارس، روز

بیست هشتم ماه مارس، روز شنبه، رادیو زمانه میزبان یک مهمانی نوروزی بود. این مهمانی که در کافه مضراب برگزار شد، محلی که به عنوان پاتوقی برای پیوند فرهنگ‌های مختلف در آمستردام شناخته می‌شود. در این جشن مهمانان هلندی که بیشترشان برای اولین بار بود که با نوروز و رسم و آیین‌های عیدانه ایرانیان آشنایی پیدا می‌کردند، به همراه گروهی از ایرانیان مقیم هلند حضور داشتند.

سهند صاحب‌دیوانی که از شناخته‌شده‌ترین قصه‌گوهای ایرانی-هلندی‌ست، مجری این برنامه بود. او مهمانان را با قصه‌‌خوانی و اجرای ترانه‌هایی از فرهنگ‌های مختلف به شوق آورد. هم‌چنین اجرای گروه موسقی سنتی «ترانه» مورد توجه و استقبال حاضرین قرار گرفت.

در آغاز رینیکه فان سانتن، مدیر اجرایی رادیو زمانه در نطق کوتاهی از رسم و آیین‌های نوروزی ایرانیان گفت و توضیح داد که یکی از جالب‌ترین رسم‌های نوروزی، سبزه گره زدن در روز سیزده‌به‌در است.

در ادامه، سهند صاحب‌دیوانی قصه‌‌‌ای خواند که به گفته خود او به واسطه پدرش از مادر مادربزرگش به او رسیده است. «قصه مار آتش‌نفس». او در آغاز گفت رسمی د رسنت کهن نوروز قصه‌خوانی‌است که مردم ایران از هزاران‌سال پیش تا به حال این آیین کهن را محفوظ نگه داشته‌اند.

فرجام سعیدی، که به عنوان خواننده ترانه‌های سبک راک در بین ایرانیان هلند شناخته شده است، دو ترانه جدید را در کنار ترانه‌های قدیمی خود اجرا کرد که با استقبال و تشویق مهمانان همراه بود. اجرای پرجوش و انرژی فرجام و گروهش پایان‌بخش برنامه‌های اولین مهمانی نوروزی رادیو زمانه در آمستردام بود.

گزارش تصویری:

گالری عکس از علی اسکندرزاده:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.