ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خبرهای ضدونقیض از کشته‌شدن دو عضو سپاه پاسداران توسط پهپاد‌های آمریکایی

مقام‌های آمريکايی ادعای سپاه پاسداران ايران درباره کشته‌شدن دو تن از مستشاران نظامی سپاه در بمباران پهپاد‌های آمريکايی در عراق را تکذيب کردند.

مقام‌های آمريکايی ادعای سپاه پاسداران ايران درباره کشته‌شدن دو تن از مستشاران نظامی سپاه در بمباران پهپاد‌های آمريکايی در عراق را تکذيب کردند.

مقامات امریکایی دوشنبه ۳۰ مارس/۱۱ فروردین با تکذیب این خبر، اعلام کردند که حملات آن‌ها در تکریت تنها متوجه شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» است.

هم‌زمان سفیر امریکا در بغداد اعلام کرده «هیچ حمله در حوالی و مجاورت دانشگاه تکریت صورت نگرفته است.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ایران در حال انجام مذاکرات مهمی با گروه ۱+۵ است؛ محافظه‌کاران تندرو در ایران با انجام توافق مخالفند.

یک روز پیش، وب‌سایت سپاه نیوز، ارگان خبری سپاه پاسداران نوشته بود، دو تن از مستشاران این نهاد نظامی در حملات ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا کشته شدند.

سپاه نیوز در گزارش خود، هادی جعفری و علی یزدانی دو مستشار نظامی معرفی کرده بود که یکشنبه به خاک سپرده شدند. در این گزارش به مأموریت یزدانی و جعفری در منطقه عملیاتی نیروهای ائتلاف اشاره‌ای نشده بود.

این اولین بار است که ایران کشته شدن نیروهای خود را مستقیماً متوجه هواپیماهای امریکایی می‌داند. پیش از این بارها نیروهای ایرانی در سوریه کشته شده بودند ولی دلیل مرگ آن‌ها «نیروهای تروریست سنی» اعلام شده بود.

در گزارش سپاه پاسداران علی یزدانی از نیروهای مدافع حرم معرفی شده است. نیروهای مدافع حرم به داوطلبانی شیعه‌ای گفته می‌شود که برای جنگ با پیکارجویان تندرو جهادی به سوریه و عراق اعزام شده‌اند.

سفیر امریکا در بغداد بدون اشاره مستقیمی به ایران گفته تمام حملات هوایی گروه ائتلاف به در خواست وزارت دفاع عراق و با هماهنگی کامل با آن‌ها صورت گرفته است.

این عملیات یک ماه پیش با حضور شبه‌نظامیان شیعه «حشید الشعبی» (داوطلبان مردمی)، ارتش عراق و پیشمرگه‌های کرد و برخی از نیروهای مسلح قبایل سنی آغاز شده بود. اما به سبب موانعی از جمله بمب‌گذاری داعش در تمام گذرگاه‌های شهر و جلوگیری از تلفات غیر نظامیان متوقف شد.

با این وجود، هفته گذشته عملیات بازپس‌گیری شهر تکریت از داعش مجدداً با حضور هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا از سر گرفته شد.

حضور هواپیماهای جنگی ائتلاف در نبرد تکریت با انتقاد ایران روبه‌رو شده و گفته می‌شود قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران از خط مقدم آن به‌عقب بازگشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • jamal

    در خاک عراق چکار داشتند؟