ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: نمایندگان منتقد مجلس ایران در سطح من نیستند

رییس جمهوری ترکیه یک هفته پیش از سفرش به ایران خواهان عدم دخالت این کشور در امور یمن شد. او گفت خودش تصمیم می‌گیرد به ایران سفر کند یا سفرش را لغو کند.

رییس جمهوری ترکیه یک هفته پیش از سفرش به ایران، خواهان عدم دخالت ایران در امور یمن شد. او گفت خودش تصمیم می‌گیرد به ایران سفر کند یا سفرش را لغو کند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه هنگام سفر به اسلواکی

رجب طیب اردوغان در یک نشست خبری در فرودگاه آتاتورک هنگام سفر به اسلواکی، گفت که قصد ندارد سفر رسمی‌اش به ایران را لغو کند.

رییس جمهوری ترکیه ۱۸ فروردین به ایران سفر می‌کند.

پنج‌شنبه ۶ فروردین، رجب طیب اردوغان ایران را به «تلاش برای تسلط بر خاورمیانه» متهم کرد و گفت آنکارا، عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به خاطر اقدامات ایران به ستوه آمده‌اند.

ابتدا اسماعیل کوثری عضو، کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران خواهان لغو سفر اردوغان به ایران شد و سپس مرضیه افخم، سخنگوی وزات خارجه ایران، کاردار ترکیه را در غیاب سفیر این کشور برای پاسخگویی درباره گفته‌های اردوغان به وزارت خارجه ایران دعوت کرد.

پس از شدت گرفتن درگیری‌های اخیر در یمن، آنکارا و تهران بر سر بحران‌های منطقه، از جمله جنگ داخلی سوریه با هم اختلاف‌ دارند.

اردوغان در فرودگاه آتاتورک گفت: «اصرار داریم نیروهایی که در امور یمن دخالت می‌کنند از آنجا خارج شوند. برخی از ایرانی‌ها به خاطر این اظهارات از من انتقاد کردند. یکی از آن‌ها نایب رئیس یکی از کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی ایران و دیگری شخصی است که او را نمی‌شناسم. آن‌ها در سطح من نیستند.»

رییس جمهوری ترکیه گفت: «این افراد تعیین نمی‌کنند که من به ایران سفر کنم یا نه. اینکه بروم یا نروم به ما مربوط می‌شود. ما هستیم که در این‌باره تصمیم می‌گیریم. برنامه سفر من به ایران به قوت خود باقی‌ست ولی امور یمن را نیز دنبال می‌کنیم. تحولات یمن برای ما بسیار مهم است. تصمیمات ما متناسب با تحولاتی خواهد بود که در آنجا روی می‌دهد.»

به گفته رئیس کمیته دفاعی- امنیتی مجلس ایران هفته آینده جلسه‌ای در مجلس برای جلوگیری از سفر رسمی اردوغان به ایران برگزار می‌شود.

سردار محمد اسماعیل کوثری گفته است: «سخنان نسنجیده‌ای توسط اردوغان مطرح شده که باید پیگیری شود. مجلس در صدد است تا با تشکیل جلسه‌ای با وزارت خارجه و مجاب کردن این وزارتخانه از سفر اردوغان به ایران جلوگیری کند.»

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور در پاسخ به این انتقادات به شرایط دشوار منطقه اشاره کرده و از همگان خواسته است «واقعیت‌ها را درک» کنند و برای رفع مشکلات با هم «تعامل» داشته باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    مخاطبین محترم ، کامنت یکی مانده به آخر مربوط به بنده نیست و بنده اصولآ با چنین ادبیاتی نگارش نمیکنم ، لطفآ از اسمهای مشابه استفاده نکنید تا سوء تفاهمی پیش نیاید .

  • بهنام

    لعنت بر این ترکیه نژاد پرست و کثیف که دستشون به خون میلیونها کرد و ارمنی آلودست و اقتصادشونم مدیون ایرانیان و فروختن ناموساشون

  • BIG PAN IRANIAN

    ننگ و مرگ بر دولت کثیف عثمانی جیره خور عربستان *** خور/ شما متجاوزان عثمانی ***عددی نیستین برای کشور باستانی کهن ایران کبیر فکر و تصمیم گیری میکنید/ حامیان مالی و معنوی گروهک اشغال داعش/ تحریم مناطق اشغال (توریستی) پان ترکهای ***

  • Rama

    این اردوغان خیلی متکبر و از خود مچکره افرادی را معین کرده که هر غذایی رو که براش میارن قبل از خودش آژمایش کنن . ما این رفتار رو در رهبر هیچ کشور و ملتی ندیده بودیم . دلیلشم ....????

  • بهنام

    جناب شاهد شما از کی تا بحال عقده شناس و روانشناس شده اید ؟ لابد از طریق تله پاتی و هیپنوتیزم به این کشف بزرگ نائل گردیده اید . چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . همگان و به خصوص در ایران همه میدانند که اگر جنگ ایران و عراق و مسئله تحریمها و سفر همه ساله توریستهای ایرانی به ترکیه نبود ، اقتصاد ترکیه الان در این جایگاه قرار نداشت . فکر میکنم سن شما تکاپوی یاد آوری خاطرات زمانهای دور را نداشته باشد . شاید هم جانب داری گزنده شما علت دیگری مانند هم زبانی با آنهاست که البته از نظر بنده هیچ اشکالی ندارد و به نظر شما احترام میگزارم ، شما را نمیدانم ، ولی وقتی به وجدان خود مراجعه میکنم نمیتوانم سخنان یک فرد فاسد اسلامگرا و توهین به همه مردم ایران را تحمل کنم . به احتمال قرین به یقین این سفر لغو میگردد .

  • امین خان

    هر چند که تاثیر تصمیمات دولت و حکومت بر عوامل مختلف کشوری بسیار مهم است ولی نباید از تاثیر مردم بر جریانات خارجی و داخلی کشور چشم پوشید. اگر من و خانواده ام به نوبه خودمان و بقیه مردم به نوبه خودشان اقتصاد عربستان و ترکیه را تحریم کنند بدون شک در آینده شاهد نخواهیم بود که یک مزدور مانند اردوغان به ملت و کشور بزرگ ایران توهین کند. بیایید از خودمان شروع کنیم.

  • شاهد

    حرف بدون سند زدن شیوه ای است که ارنت انرا به فقدان داوری تمیز دهنده در جماعتی می داند که به نیروی عقده شان می اندیشند و نه با عقل خویش . جماعتی که در فقدان تفکر سیاسی صحنه سیاست را پر می کنند و انرا نابود . زمانی گفته می شد اروپا و امریکا از پول ملت ایران اباد شده است . و اکنون به واحدی کوچکتر رضایت داده ا ند . عقده ها نیز کوچک شده اند ! ترکیه از قبل پولی که ایرانیان خرج می کنند اباد شده است یکی از این حرف های بدون سند است . ا اقتصاد اماری ترین رشته علو انسانی است بنابراین مواردذیل را معیین کنید میزان تولید ناخالص ملی ترکیه میزان پولی که ایرانیان در ترکیه خرج کرده اند ضریب ایندو به هم سپس عقده تان را به عقل بدل کنید تا بتوانید برای بهبود جامعه خود از عقل خود کمک بگیرید !

  • نعمت

    من هم علی رغم اینکه موافق تصمیم گیری های عجولانه نیستم ولی واقعاً دلم میخواهد سفر این اردوغان به ایران لغو بشه و حالش جا بیاد. ضمناً امیدوارم تمام این کاسه کوسه های تبلیغات آنتالیا و آنالیا و.... هرچه زودتر برچیده بشه. میلیون میلیون پول از جیب ایرانیان میره ترکیه این بی چشم و رو باید هم از این غلطها بکنه...

  • سید مصطفی هاشمی

    آقای اردوغان جاییش میسوزه که هر احمقی میفهمه! ایشون 4 ساله به تایید تمام کارشناسان و همه دولتها یکی از عوامل کشتار بیش از یک میلیون انسان بیگناه در سوریه و عراق بوده ! و از بغل انقلاب ایران و تحریمها ترکیه شده آدم !! ترکیه همون ترکیه 37 سال پیشه که جلوی ماشینهای عبوری ایرانی ها رو میگرفتند و مثل دزدهای سرگردنه اموال ایرانی هارو به یغما میبردند. خوبه اردوغان اندازه دهنش حرف بزنه! اگه آحوندها احمق بازی در نیارند باید روابطشون رو با امریکا و غرب بهبود ببخشند تا مردم ترکیه از گرسنگی دوباره به راهزنی بپردازند.

  • بهنام

    البته حرف حساب جواب ندارد و اینکه گفته امور یمن را دنبال میکند حق با اوست . ولی از منظر غرور و تکبر صحبت کردن که : ( این ما هستیم که در باره رفتن یا نرفتن به ایران تصمیم می گیریم ) باید گفت او و حزب اسلامگرای سراسر فاسدش هیچ عددی در برابر ملت ایران نیستند و اگر چند صباحیست که ترکیه طعم رفاه و آسایش و توسعه را مزه مزه کرده است ، از صدقه سر ملت بزرگ ایران است و گرنه شما همان *** عثمانی هستید و **** اگر ایرانیها با سفر و تجارت خود ترکیه را آباد نمی ساختند ، الان مانند یونان دست گدائی به سوی غرب دراز میکردید .